مجموعه مقالات علوم مدیریت نوین

تصویر ذهنی سازمانی، راهگشای سازمان در مسیر حرکت به سوی پیشرفت

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: سومین همایش ملی سالیانه علوم مدیریت نوین
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۷۵.۱۴ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]جعفر بیک زاد – دکترای تخصصی مدیریت دولتی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
سعید رضابیگی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آذربایجان شرقی، گروه مدیریت، تبریز، ایران.

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]تصویر ذهنی سازمانی مفهومی پیچیده و پویا است. این موضوع در ادبیات بازاریابی و تئوری سازمان مورد بحث قرار می گیرد و در حوزه ی مباحث مدیریت منابع انسانی نیز می گنجد. در تصویر ذهنی سازمانی به نوعی به کاربرد علم روان شناسی در مدیریت اشاره می شود. از آن جایی که تصویر ذهنی از کارکنان به مخاطبان انتقال می یابد و مخاطبان نیز بر اساس آن با سازمان ارتباط برقرار می کنند؛ لذا تصویر ذهنی سازمانی نقشی مهم در پیشرفت یا عدم پیشرفت سازمان بازی می کند. در این مقاله پس از شناخت و تسلط کافی بر تصویر ذهنی، به بررسی و تجزیه و تحلیل تصویر سازمانی و تصویر ذهنی سازمانی پرداخته می شود. امروزه واژه هایی چون تصویر ذهنی و تصویر سازمانی نیز مترادف تصویر ذهنی سازمانی است و از آن ها به جای واژه ی کامل استفاده می شود که در این مقاله هر کدام به طور جداگانه مورد بحث قرار می گیرد. در واقع در این مقاله سعی شده است با یک دید همه جانبه و جامع نگر به موضوع تصویر ذهنی سازمانی پرداخته شود و راهکارهای توسعه و بهبود آن بیان و به نقش آن در موفقیت اشاره گردد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

بیک زاد, جعفر و سعید رضابیگی، ۱۳۹۳، تصویر ذهنی سازمانی، راهگشای سازمان در مسیر حرکت به سوی پیشرفت، سومین همایش ملی سالیانه علوم مدیریت نوین، گرگان، انجمن علمی و حرفه ای مدیران وحسابداران گلستان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بیک زاد, جعفر و سعید رضابیگی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (بیک زاد و رضابیگی، ۱۳۹۳)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]