همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات

بررسی و تحلیل سیستمهای امنیتی خانه های هوشمند مبتنی بر اینترنت

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۴۶.۹۴ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]سیداحسان یثربی نائینی – عضو هیأت علمی، گروه کامپیوتر دانشگاه تربت حیدریه
اکبر ضیایی – گروه کامپیوتر،واحد تربت حیدریه،دانشگاه آزاد اسلامی،تربت حیدریه،ایران
صدیقه نصاری – دانشجوی کارشناسی، گروه کامپیوتر دانشگاه تربت حیدریه
میترا شیخی حموله – دانشجوی کارشناسی، گروه کامپیوتر دانشگاه تربت حیدریه

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]مجموعه ای از اشیا و وسایلی که به هم شبکه می شوند، برای کنترل و مدیریت از راه دوربه اینترنت نیاز دارند و در مسری در جهت رفاه، آسایش، سرگرمی و امنیت افراد حرکت می کنند، خانه های هوشمند امروزه به عنوان یکی از بخش های مهم سیستم های مدیریت جامع ساختمان مورد توجه واقع شده اند. این خانه ها باعث افزایش آسایش و امنیت برای ساکنان می شوند. از مزایای این خانه ها می توان به بهینه سازی مصرف انرژی، صرفه جویی در زمان و هزینه نگهداری ساختمان و بهبود کیفیت زندگی معلولین و سالمندان اشاره کرد. در این مقاله سعی بر آن شده کارایی سیستم های امنیتی خانه های هوشمند بررسی شود. در این خانه ها بحث امنیت به دو بخش تقسیم می شود: 1.امنیت مجازی، 2.امنیت جانی افراد و ساختمان. هر کدام جداگانه مورد بررسی قرار داده و به بحث راجع به آنها پرداخته می شود. مزایا و معایب هر کدام و پیچیدگی و گستردگی آنها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. امنیت مجازی همان امنیت سیستم اینترنتی و شبکه این سازه هاست که یکی از مهمترین مباحث امنیتی آنها است. اما این مبحث به دست افراد سودجو زیر سوال رفته است. امنیت جانی افراد شامل ایجاد محیطی امن برای آسایش و حفا ظت از جان افراد است. خطرات احتمالی مانند آتش سوزی، گاز گرفتگی و دزدی از مواردی هستند که احتمال پیش آمدن هر کدام وجود دارد. سیستم تشخیص نشت گاز، در هنگام نشت گاز در خانه بلافاصله آن را تشخیص داده، با استفاده از سنسورهایی نوع گاز را تشخیص می دهد گاز را از مرکز قطع می کند و پنجره ها را باز می کند. سیسیتم اطفای حریق در خانه های هوشمند گامی فراتر از سیستم های معمولی گذاشته کارهای پیشرفته تری در این زمینه انجام می دهد. در سیستم امنیت تصویر در اطراف خانه دوربین نصب می شود تا همیشه بتوان از داخل خانه خبر داشت و شاهد همه اتفاقات در خانه بود.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

یثربی نائینی, سیداحسان؛ اکبر ضیایی؛ صدیقه نصاری و میترا شیخی حموله، ۱۳۹۳، بررسی و تحلیل سیستمهای امنیتی خانه های هوشمند مبتنی بر اینترنت، همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات، تهران، شرکت علم و صنعت طلوع فرزین،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (یثربی نائینی, سیداحسان؛ اکبر ضیایی؛ صدیقه نصاری و میترا شیخی حموله، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (یثربی نائینی؛ ضیایی؛ نصاری و شیخی حموله، ۱۳۹۳)

[/toggle]

   

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]