همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات

بررسی روشهای متعادل سازی هیستوگرام در بهبود تصویر

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۹۷.۹۹ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]نوشین الله بخشی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]افزایش کنتراست به عنوان یکی از مسائل مهم در پردازش تصویر است. متعادل سازی هیستوگرام (HE) یکی از روش های معمول برای بهبود کنتراست در تصاویر دیجیتال است و یک روش افزایش کنتراست ساده و مؤثر است با این حال، این روش معمولاً باعث کنتراست بیش از حد می شود که باعث ظاهر غیر طبیعی در تصویر پردازش شده، می شود. همچنین HE میانگین روشنایی تصویر را به خوبی حفظ نمی کند، بنابراین روش های دیکری برای متعادل سازی تصویر با حفظ روشنایی تصویر ارائه شده است. این مقاله به بررسی فرم های جدید هیستوگرام برای افزایش کنتراست تصویر می پردازد. تفاوت عمده میان روش ها معیارهای مورد استفاده، تقسیم هیستوگرام ورودی است. متعادل سازی دو هیستوگرام با حفظ روشنایی (BBHE) میانگین مقادیر شدت بعنوان نقطه جداسازی استفاده می کند. متعادل سازی هیستوگرام زیر تصویر دوتایی (DSIHE) میانه مقادیر شدت را بعنوان نقطه جداسازی استفاده می کد. متعادل سازی دو هیستوگرام با حداقل خطای متوسط روشنایی (MMBEBHE) است. متعادل سازی هیستوگرام م توسط- مجزای بازگشتی (RMSHE) بهبود یافته BBHE است. روش یکنواخت سازی پویای هیستوگرام با حفظ روشنایی (BPDHE) بسط یافته MPHBP و DHE است.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

الله بخشی, نوشین، ۱۳۹۳، بررسی روشهای متعادل سازی هیستوگرام در بهبود تصویر، همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات، تهران، شرکت علم و صنعت طلوع فرزین،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (الله بخشی, نوشین، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (الله بخشی، ۱۳۹۳)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]