همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات

اهمیت و ضرورت شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان ابزاری برای آموزش و یادگیری

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۹۷.۱۴ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]عادل زاهدبابلان – دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی
مهدی معینی کیا – استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی
علی خالق خواه – استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی
ابراهیم آریانی – دانشجوی کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]با ظهور شبکه های اجتماعی مجازی، روابط انسانها در اینترنت شکل تازه ای به خود گرفته است. رسانه های اجتمااعی اشکالدیگر ارتباطات کامپیوتر محور را با یکدیگر ادغام کرده و به تبع آن چشم انداز رسانه ها، شیوه های تعامل افراد و تأمین نیازهایکاربران را دگرگون ساخته اند. امروزه شمار کثیری از کاربران با اهداف مختلف در شبکه های اجتماعی مجازی عضو شده و بهفعالیت های گوناگون می پردازند. با توجه به افزایش تصاعدی کاربران شبکه های اجتماعی و کارکردهای آن نمی توان از تأثیراین شبکه ها غافل ماند. یکی از ویژگی های مهم شبکه های اجتماعی در این است که به مکانی برای اشتراک گذاری دانشتبدیل شده اند. تنوع کاربران و دانش به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی بسیار زیاد بوده، از این رو می توان بهاهمیت و ضرورت این شبکه ها به عنوان ابزاری در جهت بهبود آموزش و یادگیری توجه نمود. اهمیت موضوع، زمانی بیشترمی شود که بدانیم درصد عظیمی از مخاطبان این رسانه ها را جوانان تشکیل می دهند که از نظر توسعه، مهمترین سرمایه یانسانی هر کشور تلقی می شوند. در پژوهش حاضر با استفاده از مطالعات کتابخانه ای به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده و به-صورت توصیفی- تبیینی، زمینه ها و بسترها و فرصت هایی که شبکه های اجتماعی مجازی در عرصه آموزش و یادگیری برایکاربران مهیا کرده است با نگاهی به نتایج پژوهش های انجام شده مورد واکاوی قرار گرفته اند.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

زاهدبابلان, عادل؛ مهدی معینی کیا؛ علی خالق خواه و ابراهیم آریانی، ۱۳۹۳، اهمیت و ضرورت شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان ابزاری برای آموزش و یادگیری، همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات، تهران، شرکت علم و صنعت طلوع فرزین،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (زاهدبابلان, عادل؛ مهدی معینی کیا؛ علی خالق خواه و ابراهیم آریانی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (زاهدبابلان؛ معینی کیا؛ خالق خواه و آریانی، ۱۳۹۳)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]