اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت

شناسایی ورتبه بندی عوامل موثربرافزایش قیمت درسطح خرده فروشی شهرایلام

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۷۸.۳۱ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]اردشیر حاتمی – دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت بازرگانی دانشگاه ایلام
اسفندیار محمدی – دکتری تخصصی مدیریت استادیاروعضو هیئت علمی دانشگاه علوم و تحقیقات ایلام ایران
زینب طولابی – دکتری مدیریت آموزشی مدیرگروه آموزشی مدیریت دانشکده ادبیات و علوما نسانی ایلام ایران

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]زمینه و هدف: با نگاهی به بازارهای کالاهای مصرفی از جمله مواد غذایی، و در نظر گرفتن نا اطمینانی از نرخ تورم و نوسان قیمت ها در سطح بنگاههای اقتصادی از جمله خرده فروشی ها همواره عواملی را می توان در این افزایش قیمت دخیل دانست، نظر به اهیمت این مساله، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر افزایش قیمت ها در سطح خرده فروشی ها در سال 1392 صورت گرفت. روش تحقیق: این تحقیق مطالعهای کاربردی بوده که صورت مقطعی و به شیوه پیمایشی انجام گردید جامعه آماری ر ا کلیه واحد های خرده فروشی سطح شهر ایلام تشکیل داده که با استفاده از جدول مورگان تعداد 181 واحد انتخاب گردید، ابزار اندازه گیری تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بوده، تجزیه و تحلیل اطلاعات با برنامه spss20 صورت گرفت و با استفاده تکنیک تاپسیس Topsis به اولویت بندی عوامل موثر پرداخته شد. یافته ها: نتایج نشان داد که از میان عوامل 4 گانه، عوامل مربوط به بازار با ( Ci = 0.471264368 ) دارای بیشترین تاثیر و عوامل سازمانی(اداری – اجرایی دارای) دارای کمترین تاثیر بر افزایش قیمت ها در سطح خرده فروشی بود. نتیجه گیری: سیاست قیم تگذارى براى یک خرد هفروش، عاملى حیاتى براى تعیین جایگاه اوست. هرگونه تصمیم در این خصوص با توجه به بازار هدف، ترکیب کالاها و خدمات و وضعیت رقابت گرفته مى شود، لذا با توجه به نتایج که نشان داد عوامل مربوط به بازار بیشترین تاثیر را در زمینه افزایش قیمت ها داشته، لذا تدوین سیاست ها و برنامه های دولتی و اقتصادی در این زمینه احساس می گردد

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

حاتمی, اردشیر؛ اسفندیار محمدی و زینب طولابی، ۱۳۹۳، شناسایی ورتبه بندی عوامل موثربرافزایش قیمت درسطح خرده فروشی شهرایلام، اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت، اصفهان، موسسه آموزش عالی جامی،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (حاتمی, اردشیر؛ اسفندیار محمدی و زینب طولابی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (حاتمی؛ محمدی و طولابی، ۱۳۹۳)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]