اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت

دانشگاه کارآفرین بسترسازکارآفرینی درجامعه

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۴۵.۶۷ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]شجاع قربانی – دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت فناوری اطلاعات موسسه آموزش عالی نیمامحمودآباد

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]ادبیات کارآفرینی دانشگاهی ودانشگاه کارآفرین به سرعت درحال تغییر است. دانشگاه های کشورهای توسعه یافته به طورفزاینده ای کارآفرین شده اند. دراقتصاد مبتنی بر دانش، دانشگاه ها علاوه برمأموریت های آموزشی وتحقیقاتی، مأموریت سوم خود یعنی مشارکت فزاینده تر درفرآیند نوآوری و توسعه تکنولوژی را نیز عهده دارشده اند. براین اساس شبکه های جدید وابسته به دانشگاه ها درحال رشد می باشند ودانشگاه ها با توجه به ظرفیت هایی که به عنوان نهادتولیدوتوزیع کننده دانش دارند، به صورت دانشگاه های کارآفرین نقش اساسی رادرنوآوری صنعتی وتوسعه فن آوری ودرنتیجه اشتغال زایی ورفاه ایفاء می کنند. دراین راستا عصرحاضر شاهدتحولات عظیمی درنظام های دانشگاهی به منظورهم سویی هرچه بیشترآن ها، با فرآیند توسعه اقتصادبومی، منطقه ای وبین المللی می باشیم. لذارویکرد حاکم برفعالیت های آموزشی وپژوهشی، رویکردی نیازگرا درتعامل با سازمان های پیرامونی دانشگاه می باشد. این تعامل و کنش متقابل محیط های دانشگاهی با بنگاه های اقتصادی وسازمان های بیرونی، چنان چه سازمان یافته وباسازوکارهای اثربخش همراه باشد، حاصلی جزء اشتغال زایی و بهره وری بیشترازمنابع انسانی و غیرانسانی ورفاه به دنبال نخواهدداشت. درمقاله حاضرابتدا به تعاریف، نقش های جدید وکارآفرین محیط های دانشگاهی و تشریح تحولات سبک های تولید دانش، مدل های کارآفرینی درمحیط های دانشگاهی ومکانیسم های اثربخش پرداخته، و سپس به موانع و مشکلاتی که آموزش عالی دراین راستا با آن مواجه است اشاره شده و با ارائه راه کارهایی، که باید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انجام دهند تا درمسیر کارآفرینی قدم بگذارندوهم چنین بهبودآموزش کارآفرینی دردانشگاه هاموردبررسی قرارگرفته است.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

قربانی, شجاع، ۱۳۹۳، دانشگاه کارآفرین بسترسازکارآفرینی درجامعه، اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت، اصفهان، موسسه آموزش عالی جامی،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (قربانی, شجاع، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (قربانی، ۱۳۹۳)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]