اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت

بررسی کیفیت خدمات موسسات حسابرسی

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۸۱.۷۴ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]عبدالصمد خلعتبری لیماکی – استادیارحسابداری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
محسن نوش آذر – دانشجوی کارشناسی ارشدحسابداری موسسه آموزش عالی کوشیاررشت
محمدتقی ابراهیمیان – کارشناس ارشدحسابداری عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی کسری رامسر
سعید بالابندی – کارشناس ارشدمدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]رمز موفقیت سازمان های برتر ارائه کننده خدمات را می توان در مشتری مداری و توجه به کیفیت خدمات آنان جستجو کرد. به دلیل اهمیت کیفیت در صنایع خدماتی و آثار برجسته ی آن بر رضایت مندی مشتریان، همواره این سؤال مطرح می شود که چگونه می توان کیفیت خدمات را ارزیابی کرد؟ هدف از این پژوهش، تعیین مؤلفه های مؤثر بر کیفیت خدمات حسابرسی و سنجش، ارزیابی سطح کیفیت خدمات مؤسسات حسابرسی از دیدگاه کارفرمایان و در نهایت ارتقای عملکرد مؤسسات حسابرسی در کشور می باشد. به این منظور، مطالعه ای در خصوص مؤسسات حسابرسی به عمل آمد. جهت تعیین مؤلفه های مؤثر بر کیفیت خدمات از ادبیات معتبر علمی، نقطه نظرهای خبرگان و دست اندرکاران آکادمیک و حرفه حسابرسی بهره گرفته شد. برای ارزیابی اهمیت مؤلفه ها، نقطه نظرهای نمونه ای معتبر و کافی از کارفرمایان اخذ شد و مورد بررسی و تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج تحلیل آماری نشان می دهد، مؤسسات حسابرسی در مورد هیچ کدام از ابعاد پنجگانه ی کیفیت خدمات نتوانسته اند به سطح انتظارهای کارفرمایان پاسخ داده یا از آن فراتر روند و همواره کیفیت دریافت شده از خدمت، از کیفیت مورد انتظار کمتر بوده است. در این پژوهش، جهت تعیین و ارزیابی کمی موقعیت کیفی خدمات مؤسسات حسابرسی، از مدل سروکوآل بهره گرفته شد. از آن جایی که هدف غایی ارزیابی کیفیت خدمات مؤسسات حسابرسی، ارتقای سطح کیفی آن است، ضروری است تا تبیینی جامع از نقاط قوت و ضعف به عمل آمده تا بتوان بر آن اساس برنامه های اصلاح و بهبود کیفیت خدمات را طرح ریزی کرد و با موفقیت، اثر بخشی و کارایی بهینه را به اجر درآورد

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

خلعتبری لیماکی, عبدالصمد؛ محسن نوش آذر؛ محمدتقی ابراهیمیان و سعید بالابندی، ۱۳۹۳، بررسی کیفیت خدمات موسسات حسابرسی، اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت، اصفهان، موسسه آموزش عالی جامی،در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.

برای بار اول: (خلعتبری لیماکی, عبدالصمد؛ محسن نوش آذر؛ محمدتقی ابراهیمیان و سعید بالابندی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (خلعتبری لیماکی؛ نوش آذر؛ ابراهیمیان و بالابندی، ۱۳۹۳)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]