اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت

مطالعه رابطه بین کیفیت اطلاعات و ریسک سیستماتیک شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادارتهران

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۰۸.۸۷ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]بابک جمشیدی نوید – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گروه حسابداری کرمانشاه ایران
فرهاد شاه ویسی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گروه حسابداری کرمانشاه ایران
سحر سلطانی – دانشجوی کارشناسی ارشدحسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات کرمانشاه

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]در حال حاضر، تمام تجزیه وتحلیلهای مربوط به نقطه تعادل در بازارهای سرمایه، اطلاعات و ارزیابیهای انجام شده توسط سرمایه- گذاران بر اساس آن اطلاعات را به عنوان عوامل برونزا مورد عمل قرار میدهند. ورود اطلاعات به طور کلی نه فقط ارزیابیهای تک تک سرمایهگذاران در مورد بازده اوراق بهادار را تحت تاثیر قرار خواهد داد بلکه ارزیابی کل بازار ( بطور مثال قیمتهای سهام، نرخ های بازده بدون ریسک وصرف ریسک ) را تعدیل خواهد کرد. هدف اصلی این پژوهش، مطالعه تاثیر کیفیت اطلاعات ( دقت پیشبینی درآمد هر سهم، پایداری سود، کیفیت اقلام تعهدی ) بر ریسک سیستماتیک در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت، توصیفی پیمایشی و از نوع همبستگی میباشد. در این پژوهش به منظور آزمون فرضیهها از آزمونهای چاو و هاسمن استفاده شده است. متغیر وابسته شامل ریسک سیستماتیک و متغیرهای مستقل شامل دقت پیشبینی درآمد هر سهم، پایداری سود و کیفیت اقلام تعهدی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد، و قلمرو زمانی تحقیق را فاصله زمانی سالهای 1385 تا 1391 در بر گرفته و تعداد 79 شرکت به روش حذف سیستماتیک انتخاب گردیدهاند. نتایج پژوهش نشان میدهد که، بین دقت پیشبینی درآمد هر سهم و ریسک سیستماتیک رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد، بین پایداری سود وکیفیت اقلام تعهدی با ریسک سیستماتیک رابطه معنادار وجود ندارد. بنابراین دقت پیشبینی سود میتواند معیار مناسبی برای ارزیابی ریسک باشد، که این مهم میتواند در تصمیمگیری مدیران مورد استفاده قرار گیرد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

جمشیدی نوید, بابک؛ فرهاد شاه ویسی و سحر سلطانی، ۱۳۹۳، مطالعه رابطه بین کیفیت اطلاعات و ریسک سیستماتیک شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادارتهران، اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت، اصفهان، موسسه آموزش عالی جامی،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (جمشیدی نوید, بابک؛ فرهاد شاه ویسی و سحر سلطانی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (جمشیدی نوید؛ شاه ویسی و سلطانی، ۱۳۹۳)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]