پایان نامه مدیریت

فصل دوم پایان نامه مطالعه تاثير سيستم اطلاعات مؤديان مالياتي بر پاسخگويي به مؤديان مالياتي

رشته: بانک پایان نامه پیشنهادی
گروه: رشته مدیریت
نوع: کارشناسی ارشد

تعداد صفحات: 75 صفحه

تعاريف عملياتي: پاسخگويي: هينترمن (2000) پاسخگويي ابزاري براي تقويت عملكرد سازمانهاي دولتي مي داند (فقيهي،1384) و در اين پژوهش نيز پاسخگويي در راستاي يكي از فرآيندهاي اصلي در خصوص مؤديان مالياتي شركتها با توجه به سيستم اطلاعاتي سازمان امور مالياتي در جهت بهبود تعريف شده است. در اين پژوهش پاسخگويي بعنوان فرآيندي است كه با توجه به سيستم نظام مالياتي سازمان مورد اثر واقع شده و پاسخگويي بهبود مي يابد. – پاسخگويي مالي: تا چه حد سيستم هاي اطلاعاتي بكار گرفته شده توانسته است منابع مالي را به شيوه اثربخش در سازمان به كار گيرد. – پاسخگويي قانوني: تا چه حد سيستم هاي اطلاعاتي بكار گرفته شده از قوانين و مقررات كشور تبعيت مي كند. – پاسخگويي عملكردي: تا چه حد سيستم هاي اطلاعاتي بكار گرفته شده اهداف و انتظارات سياستمداران را محقق مي سازد. – پاسخگويي دموكراتيك: تا چه حد سيستم هاي اطلاعاتي بكارگرفته شده به ارزشهاي دموكراتيك ارج نهاده و فرآيندهاي دموكراتيك را تقويت مي كنند. – پاسخگويي اخلاقي: تا چه حد سيستم هاي اطلاعاتي بكار گرفته شده، استانداردها و اصول اخلاقي را رعايت مي كنند. 1- بعد زمان: به موقع بودن، به هنگام بودن، بسامد داشتن و قابل تكرار بودن. 2- بعد محتوي: صحيح بودن، مرتبط بودن، كامل و جامع بودن، موجز و مختصر بودن، داراي حوزه مشخص، نشان دهنده عملكرد، قابل تعريف بودن بر حسب كميت، قابل حصول بودن، عاري بودن از تعصب و تناسب 3- بعد شكل: واضح بودن، داشتن نظم، قابل ارائه بودن و قابل جزء شدن

لطفا جهت خرید و دانلود مقاله بر روی گزینه زیر کلیک کنید