پایان نامه مدیریت, دسته‌بندی نشده

فصل دوم پایان نامه شناسایی عوامل موثر بر موفقیت اجرای کارت امتیازی متوازن (BSC) در سازمان

رشته: بانک پایان نامه پیشنهادی
گروه: رشته مدیریت
نوع: کارشناسی ارشد

تعداد صفحات: 63 صفحه

روش BSC به عنوان ابزاري فوق العاده براي سازمان هايي كه آرزوي هدايت طوفان هاي تغيير را داشتند، پديدار شد. فراتر از تمركز بر مقادير مالي، BSC استراتژي هاي شما را به سنجه هاي عملكرد در چهار منظر متوازن ترجمه مي كند: مشتري، فرآيندهاي داخلي، رشد و يادگيري و مالي. اين مجموعه يكپارچه از سنجه هاي عملكرد، استراتژي هاي شما را ترجمه و توصيف مي كند تا اجازه دهد شما نگاهي به اين كه كجا مي خواهيد برويد بياندازيد، نه فقط به مانند نتايج مالي كه اغلب به عنوان آينه ديد پشت، اين گونه عمل مي كنند كه كجا بوده ايد. با اين سيستم شما ابزاري داريد تا كارهاي هر يك از كاركنان در سازمان را در جهت اهداف كلان هدايت كنيد. تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی : -BSC :يك سيستم مديريت عملكرد است كه در هر سازمانى، براى دميدن روح ديدگاه و اهداف سازمان به وظايف روزمره، مديريت و ارزيابى راهبرد و بهبود سازمانى، توانايى سازمان و كاركنان و حتى روابط بين فردى، با هر مقياسى در سازما ن ها به كار مي روند. BSC چارچوبى را فراهم مي سازد تا بتوان جنبه هاى مالى و رضايت مشترى و هم چنين توانايى هاى سازمان و فرآيندها را اندازه گيرى كرد. امروزه اين كارت ها علاوه بر يك تكنيك ارزيابى عملكرد براى مقياسهاى مالى و غير مالى، به يك ابزار مديريتى تمام عيار نيز تبديل شده اند. (Creel man, J., 1998) -منظر مالی:هرکسب و کاری برای خلق سود ایجاد می شود. منظر مالی، عملکرد بنگاه را از نظر سهام داران نشان می دهد.که این شامل اندازه گیری سود و نرخ بازگشت سرمایه می شود. دو پرسش اساسی مطرح در منظر مالی: • سهام داران چگونه به ما می نگرند؟ • ارزش پیشنهادی ما در خدمت رسانی به آنها چیست؟ (Brunstrom,Eric B. ;Maluenda,Javier U., 2006) – منظر مشتری :ترکیب منحصر به فردی از محصولات، قیمت، خدمت، رابطه و یک تصویر ذهنی که عرضه کننده به مشتریان خود منتقل می کند. سازمان ها به هنگام انتخاب سنجه هایی برای منظر مشتری در مدل ارزیابی متوازن خود باید به دو پرسش حیاتی پاسخ دهند: • مشتریان هدف چه کسانی هستند ؟ ( همه چیز برای همه نباشد). • ارزش پیشنهادی ما در خدمت رسانی به آنها چیست؟ (Brunstrom,Eric B. ;Maluenda,Javier U., 2006) – منظر فرآیندهای داخلی :در این منظر سازمان ها میباید فرآیندهایی را مشخص کنندکه با برتری یافتن در آن ها بتوانند به ارزشآفرینی برای مشتریان و نهایتاً سهام داران خود ادامه دهند. (محمد تقی امینی؛ فرزانه سیف اله زاده) – منظر یادگیری و رشد : اهداف و معیارهای نهفته در این منظر مشخص میکنند که اهداف تعیین شده در منظر های قبلی چگونه باید محقق گردند. (محمد تقی امینی؛ فرزانه سیف اله زاده) – نقشه استراتژی: هدف از این نقشه ،شناسایی فعالیت های خلق ارزش است که توسط نمودار علت و معلولی امکان پذیر می گردد . با دنبال کردن زنجیره های علت و معلولی فعالیت ها، منابع اهداف مورد نظر و مطلوب به دست می آید . (Kaplan, R.S. ; Norton, D.P., 2004)

لطفا جهت خرید و دانلود مقاله بر روی گزینه زیر کلیک کنید