پایان نامه مدیریت

فصل دوم پایان نامه تدوین مدل رابطه فرهنگ ملی با تسهیم دانش

رشته: بانک پایان نامه پیشنهادی
گروه: رشته مدیریت
نوع: کارشناسی ارشد

تعداد صفحات: 57 صفحه

تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی : فرهنگ ملی؛ به عقیده هافستد اندیشه مشترک اعضای یک گروه یا طبقه که آنها را از دیگر گروه ها مجزا می کند، است. تسهیم دانش؛ بخشی از فرایند مدیریت دانش است(Smallaand Sage, 2005). که شامل عمل آگاهانه فردی می شود که مالک دانش است(Minu Ipe, 2003) . داونپورت (1997) هم تسهیم را یک کنش داوطلبانه تعریف می کند و از گزارشی که صرفا تبادل اطلاعات بر اساس قالب های ساختاریافته و معینی است، متمایز می کند. سازمان رسانه ای مجازی؛ سازمان مجازی در اوایل دهه 80 میلادی معرفی شد و نوعی از سازمان است که ساختارها و عملکردهای آن به شدت وابسته به فناوری اطلاعات می باشد. یکی از مشخصه های اصلی سازمان مجازی مفهوم محصول مجازی است که در لحظه تولید می شود و در پاسخ به نیاز مشتری تهیه می شود. سازمان رسانه ای مجازی هم سازمانی است کهبه تولید، توزیع و پخش پیام به مخاطبان معینی از طریق به کار گیری امکانات فناوررانه و محتوایی از راه دور و به وسیله فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی می پردازد. مطالعه فرهنگ به ما هو فرهنگ در دوره نوین آغاز شد؛ مردم شناسان و باستان شناسان و بعد جامعه شناسان اولین و مهمترین گروه هایی بودند که این پدیده را زیر ذره بین قرار دادند تا با شناخت اجزا و ویژگی های آن به شناسایی اثرات آن بر سایر جنبه های زندگی بشر مانند اقتصاد و سیاست بپردازند و با کسب این شناخت به کنترل و هدایت زندگی اجتماعی انسان ها دست یابند. در سال های اخیر هم مطالعه فرهنگ و اثرات آن بر سازمان ها و عملکرد افراد در سازمان های نوین و فرانوین مورد توجه محققان این حوزه و مدیران و سیاست گزاران سازمان ها قرار گرفته تا موانع فرهنگی پیش روی بهبود عملکرد (اثربخشی و کارایی) آنها را برطرف کنند و تسهیل کننده ها و تسریع کننده های فرهنگی مورد نیاز آنها در راه پیشرفت را شناسایی و عملیاتی کنند.

لطفا جهت خرید و دانلود مقاله بر روی گزینه زیر کلیک کنید