پایان نامه مدیریت

فصل دوم پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر ارزش برند با تأکید بر کشور مبدأ

رشته: بانک پایان نامه پیشنهادی
گروه: رشته مدیریت
نوع: کارشناسی ارشد

تعداد صفحات: 26 صفحه

کلید واژه ها: ارزش ویژه برند، کیفیت دریافت شده، وفاداری ،تداعی، قیمت ،آگاهی ،تصویر کشور مبداّ. ارزش ويژه برند مطلوبيت افزايشي يا ارزش افزوده اي است كه يك محصول يه واسطه نام تجاري مانند كدايك و نايك ايجاد مي كند. همانند يك دارايي ذاتي براي شركت ، ارزش ويژه برند گردش وجوه در كسب و كار افزايش مي دهد ( سیمون و سالیوان 1993 , ). از ديدگاه رفتاري ارزش ويژه برند اساساً جهت ايجاد درجه اي از تفكيك پذيري كه منجر به مزيت رقابتي بر مبناي رقابت غير قيمتي مي شود از اهميت برخوردار است (‌آکر 1996, ). با وجود منافع چشمگير در ارزش ويژه برند ، تحقيقات تجربي و توسعه مفهومي اندكي نشان داده اند كه فعاليت هاي بازاريابي ، ارزشي ويژه برند را مي سازند. ( براویس 1993, ). شوكر ، سريوستا ، ريوكورت ( 1994 ) نشان دادند كه نيازمند توجه ، نگرش سيستمي ، برند هاي تجاري و محصولات هستيم كه تعيين كند ، چگونه عوامل نامحسوس ايجاد شده ناشي از تصميمات يك مدير برند، مربوط به قيمت گذاري ، ترفيعات ، خدمات و توزيع در تركيبي از محصولات خودش ، ارزش ويژه برند را ايجاد و تصميم گيري خريد را تحت تأثير قرار مي دهد. در تحقيق حاضر رابطه بين فعالیتهای بازاريابي منتخب و ايجاد ارزش ويژه برند را بررسي مي كند. در اين تحقيق بررسي مي كنيم كه چگونه اين فعاليت هاي بازاريابي ارزش ويژه برند را افزايش يا كاهش مي دهند. يافته ها بينشي ارائه مي دهند كه چگونه فعاليت هاي بازاريابي ممكن است ارزش ويژه برند كنترل كنند. فرضيه ها را در يك بررسي ميداني به وسيله برند هاي تجاري موجود در نوع محصول تلویزیون با دو برند مورد آزمون قرار داده شدند. بدون منابع

لطفا جهت خرید و دانلود مقاله بر روی گزینه زیر کلیک کنید