پایان نامه مدیریت

فصل دوم پایان نامه بررسي سطوح مختلف طرح‌كارانه با توجه به مدل دو عاملي هرزبرگ

رشته: بانک پایان نامه پیشنهادی
گروه: رشته مدیریت
نوع: کارشناسی ارشد

تعداد صفحات: 35 صفحه

واژگان کلیدی : BSPM یا مدیریت فرآیند استراتژی متوازن: مدیریت فرآیند استراتژی متوازن رویکریست که شامل عناصر چشم انداز، ماموریت، بیانیه استراتژی و جهت گیری با استفاده از کارت امتیازی متوازن میباشد. این استراتژی پس از اجرایی شدن در سازمان باید استمرار داشته باشد و برای اجرای مستمر آن فرآیندی تدوین شود. استفاده از چرخه PDCA در این رویکرد لازم است. در مرحله اول PALN یا برنامه باید تدوین و توسعه استراتژی را در سازمان پیاده سازی کرد. در مرحله دوم DOیا اجرای استراتژی با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن مد نظر میباشد. در مرحله بعدی CHEK این طرح و برنامه مورد بازبینی قرار میگیرد و نقاط ضعف و قوت و بهبود عملکرد آن معلوم میشود. در مرحله آخر ACTION باید عملکردی تعریف کرد تا بتواند عناصر اولیه استراتژی که دارای نقیصه هست تغییر دهد. عملکرد برتر شرکت : شرکتهایی که دارای عملکرد برتر میباشند در وجوه زیر پیشرو میباشند: الف- نسبت به رقبا در زمینه های مالی و جذب مشتری و نوآوری محصول جلوتر هستند. ب- چارت سازمانی ایشان از حالت بلند به صورت فرآیندی و تخت تبدیل شده باشد ج- همه سازمان هم جهت با استراتژی تعریف شده باشند و همسو با آن حرکت کنند که این مساله خود در سه وجه کارکنان، واحد های پشتیبانی و فرآیندهای محوری قابل تقیسم است. یک سازمان برای ایجاد ارزش افزوده و هم افزایی مجموعه های کسب و کار و پشتیبانی باید فعالیتها و واحدهای پشتیبانی خود را همسو کند. این کار در حوزه استراتژی شرکت قرار دارد که نحوه ارزش افزایی واحد ها را تعریف میکند. در این حالت سازمان به منابع جدیدی برای خلق ارزش افزوده دست یافته که به آن ” ارزش به وجود آمده در اثر نقش شرکت ” میگویند. ) کاپلان و نورتون، 1386، 22) کارت امتیازی متوازن: کارت امتیازی متوازن (BSC) شاخص بسیار مناسبی برای کنترل فعالیتهای سازمان در چهار منظر یا وجه مالی – مشتری – فرآیندها و رشد و یادگیری میباشد.این مدل در ابتدا توسط آقایان کاپلان و نورتن در سال 1992 در مجله هاروارد بیزینس ریویو معرفی گردید.در سال 1996 کارت امتیازی متوازن به یک ابزار مدیریتی مبدل گردید. مدل تعالی اروپایی EFQM : مدل تعالی EFQM در ابتدای سال 1992 به عنوان چارچوبی برای ارزیابی درخواستهای جایزه کیفیت اوروپا تدوین گردید. این مدل یک چارچوب سازمانی در اوروپا است که از آن بسیار استفاده شد و اکنون مبنایی برای جایزه های ملی کیفیت در آمده است.( رازانی، 1384). هم اکنون این مدل برای ارزیابی و خود ارزیابی سازمانها نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. تحلیل SWOT : این تحلیل که مخفف کلمات لاتین نقاط قوت، ضعف و فرصتها و تهدیدها است توسط سازمانها برای اینکه بتوانند تحلیل کنند که دارای چه نقاط قوت و ضعف درونی و فرصتها و تهدیدات بیرونی هستند استفاده میشود.

لطفا جهت خرید و دانلود مقاله بر روی گزینه زیر کلیک کنید