رشته: بانک پایان نامه پیشنهادی
گروه: رشته مدیریت
نوع: کارشناسی ارشد
تعداد صفحات: 82 صفحه
کلمات کلیدی: برند، شخصیت برند، رضایت. برند قرنهاست که در اطراف ما به عنوان وسیلهای برای تشخیص کالاهای یک تولیدکننده از تولیدکنندۀ دیگر وجود دارد. کلمۀ برند ریشه در کلمۀ اسکاندیناوی برندر دارد. در واقع در آن زمان برند وسیلهای برای تشخیص صاحبان اصلی حیوانات به حساب میآمد؛ و صاحبان حیوانات با سوزاندن تن آنها به شکل یک علامت ویژه، آنها را علامتگذاری میکردند (Schultz & Barnes, 1999). در واقع این نشانهها اولین شکلهای دیداری برند را تشکیل میداند (Blackett, 2003). یکی از نقاط عدم توافق میان اندیشمندان این حوزه، ارائه تعریفی واحد از برند است. در واقع هر یک از آنها، از منظر خود، به این مفهوم نگریستهاند (Kapferer, 2008). در ادامه به تعاریف برخی از اندیشمندان در حوزۀ مدیریت برند، اشاره خواهیم داشت تا از این طریق این مفهوم را بهتر درک کنیم. در لغت نامه بینالمللی بازاریابی بیان شده که برند عبارت است از نامی اختصاصی برای یک محصول همراه با شخصیت و هویت دیداری که توسط تولیدکننده، به محصول داده میشود (Yadin, 2002). کارلف و لاونگسون (2005) برند را علامت یک شرکت یا محصول به همراه نشانههای خارجی همراه آن میدانند.
لطفا جهت خرید و دانلود مقاله بر روی گزینه زیر کلیک کنید