پایان نامه مدیریت

فصل دوم پایان نامه بررسی نقش مشتریان پیشگام در بازار سازی محصولات جدید

رشته: بانک پایان نامه پیشنهادی
گروه: رشته مدیریت
نوع: کارشناسی ارشد

تعداد صفحات: 71 صفحه

تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی طرح: مدیریت دانش: مدیریت دانش فرایند پیچیده از همسو نمودن بیانیه ماموریت سازمان با بهترین روش‌هایی است که شرکت را قادر سازد در بخش خود رقابتی و سود آور باشد. این به معنی کاراترین یا هزینه اثر بخش‌ترین یا مناسب‌ترین روش برای انجام کارها و سپس تسهیم آن دانش با سایر افرادی است که می توانند آن را در موقعیت مشابه یا یکسان در آینده بکار گیرند (منوریان، کسایی2007). در تعریف مدیریت دانش در رشته مدیریت : مدیریت دانش تلاش استراتژیکی سازمان دانسته شده که سعی می‌کند از راه کنترل و استفاده از دارایی‌های فکری که در نزد کارکنان و پشتیبانان سازمان وجود دارد در رقابت به برتری دست یابند. مدیریت دانش که معادل بدست آوردن ،ذخیره کردن و توزیع دانش می‌باشد موجب می‌شود کارکنان سازمان هوشمندتر کارکنند، از دوباره کاری بکاهند و در نهایت تولیدات و خدمات خلاقانه تری تولید کنند. تسهیم دانش: تسهیم دانش توسط مک درمت(1999) بدین صورت بیان می‌شود که وقتی می گوییم فردی دانش خود را تسهیم می‌کند، به این معناست که آن فرد ،فرد دیگری را با استفاده از دانش،بینش و افکار خود راهنمایی می‌کند تا او را کمک کند که موقعیت خود را بهتر ببیند . نوآوری: ابداع ،اختراع و اکتشافی است که درعمل اجتماعی ارزش آفرین شود ،البته وقتی به چیزی نو ظهور نوآوری اطلاق می‌شود که وارد چرخه تولید ،توزیع و عرضه و تقاضا شود یعنی اگر ابداع و اختراع و اکتشافی به دلیلی نتواند وارد چرخه اقتصادی شود فقط بدعت است و نوآوری نیست. مشتریان پیشگام (نو‌آور): مشتریان پیشگام محصولات، فرایند ها و خدمات نو و یا پیشرفته همراه با دو مشخصه تعریف می‌شوند: – مشتریان پیشگام با نیازهایی روبرو می‌شوندکه در بازار بصورت همگانی خواهد شد. ولی آنها ماه‌ها و سال ها قبل از آنکه اکثریت بازار با آن مواجه شوند با آنها روبرو می‌شوند. – مشتریان پیشگام برای مفید واقع شدن برای فراهم کردن راه حل برای آن نیازها منصوب شده اند. (فون هیپل، 1988 ) مشتریان پیشگام محصولات یا خدمات سه مشخصه دارند: اول اینکه آنها پذیرنده‌های اولیه محصولات و خدمات هستند، دوم اینکه آنها نیازها و احتیاجات را برای بروز نوآوری، زودتر از اکثریت بازار هدف تجربه می‌کنند و سوم اینکه آنها افرادی هستند که منتظر نو‌آوری‌های جذاب در رفع مشکلات و نیازها هستند

لطفا جهت خرید و دانلود مقاله بر روی گزینه زیر کلیک کنید