اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

نقشفرهنگسازمانی در بهبود عملکرد سازمان

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱۴۷.۹۸ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]علیرضا موغلی – استاد تمام، مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور
ذبیح الله رزم آور – دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]عملکرد به عنوان نقطه شروعی جهت فرایند توسعه مهم است. از سوی دیگر، یکی از موضوعاتی که بر عملکرد سازمان تأثیر دارد، فرهنگ سازمانی است. در طول چهار دهه گذشته مطالعات قابل توجهی بر حوزه فرهنگ سازمانی و عملکرد سازمان تمرکز کرده اند. مواد و روشها: مطالعه حاضر کتابخانهای است و جمعآوری اطلاعات از طریق بررسی اسناد و مطالعات گذشته صورت پذیرفته است. نتایج و بحث: در قسمت بررسی نظرات و نوشتههای صاحبنظران به این نتیجه میرسیم که پژوهشگرانی که کوشیدهاند ویژگیهای سازمانهای موفق را بیان کنند بهطور مکرر بر مفهوم فرهنگ تاکید کردهاند که نیروی کاری سازمان به آن وابستگی دارند. فرهنگ سازمانی قوی قادر است به میزان قابل توجهی بر تعهد کارکنان اثر بگذارد و استحکام رفتار آنان را افزایش دهد و جانشینی برای قوانین و مقررات رسمی باشد. و حتی موثرتر از سیستم کنترل رسمی سازمان عمل کند. درصورتیکه فرهنگ قوی و مثبت باشد باعث میشود که افراد دربارهی آنچه که انجام میدهند احساس بهتری داشته و امور را به نحو احسن انجام دهند. درنتیجه موجب عملکرد بهتر و بهرهوری بیشتری میشود. نتیجهگیری: با توجه به مطالب این پژوهش؛ با القای هر ارزشی نظیر عملکرد بهتر در سازمان، لازم است تغییرات مناسب نیز در فرهنگ سازمان ایجاد شود تا بهصورت یک فرهنگ سازگار با مقتضیات سازمانی جدید درآید. از اینرو مدیران باید فرهنگ موجود در سازمانهای خود را تجزیه و تحلیل کنند.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

موغلی, علیرضا و ذبیح الله رزم آور، ۱۳۹۴، نقشفرهنگسازمانی در بهبود عملکرد سازمان، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (موغلی, علیرضا و ذبیح الله رزم آور، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (موغلی و رزم آور، ۱۳۹۴)

[/toggle]

   

 [divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]