اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

نقش رهبری دانش محور در اقدامات مدیریت دانش

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۷۵۷.۳۸ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]علیرضا موغلی – استادتمام، مدیریت دولتی منابع انسانی،دانشگاه پیام نور
معصومه سپندآسا – دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت دولتی منابع انسانی،دانشگاه پیام نور

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]مدیریت سازمانها با تکیه بر دانش برتر امکان اتخاذ تصمیمات معقولتر در موضوعات مهم و بهبود عملکرد های مبتنی بر دانش را فراهم میآورند. از اینرو مدیریت دانش مقولهای مهمتر از خود دانشمحسوب میشود و سازمانها در پی آنند تا چگونگی تبدیل اطلاعات و دانستههای فردی و سازمانی را به دانش و مهارتهای فردی و گروهی تبیین و روشن کنند. مدیران موفق در ایجاد محیطی بدون ترس و سرشار از اعتماد که اعضای حاضر به تسهیم دانش با یکدیگر باشند، محیطی که زایش دانش را به حداکثر میرساند و دانش را به نوآوری سوق میدهد، در کسب اثربخشی از دیگران پیشی میگیرند. این مطالعه پس از تشریح مساله تحقیق و بیان ادبیات موضوعی تحقیق، با بررسی مطالعات پیشین، درصدد پاسخ به این سوال است که؛ آیا رهبری دانش محور در اقدامات مدیریت دانش موثر است؟نتیجهگیری: با بررسی مطالعات پیشین در می یابیم که؛ بین رهبری دانش و شیوه های مدیریت رابطه وجود دارد. در بین مطالعات پیشین؛ شکاف قابل ملاحظهای در بررسی شرایط عمومی رهبری؛ احساس می شود زیرا بسیاری از مطالعات موجود، به بررسی تئوری و تجربی روابط میان رهبری و اقدامات ویژهی مدیریت دانش پرداختند. و از آنجایی که بررسی شرایط عمومی رهبری به سازمانهای دانشبنیان فرصت کشف و استخراج دانش سازمانی را در جهت دستیابی به مزیت های رقابتی از طریق نوآوری میدهد؛ این پژوهش گامهایی در جهت پرکردن این شکاف از طریق بررسی اینکه کدام نوع رهبری، در توسعه و حمایت کامل اقدامات مدیریت دانش مناسبتر است برمیدارد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

موغلی, علیرضا و معصومه سپندآسا، ۱۳۹۴، نقش رهبری دانش محور در اقدامات مدیریت دانش، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (موغلی, علیرضا و معصومه سپندآسا، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (موغلی و سپندآسا، ۱۳۹۴)

[/toggle]

 [divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]