اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

مقایسه هوش هیجانی، سبکهای دلبستگی و مهارتهای اجتماعی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 93-92

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۰۵.۵۵ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]نسیم آرام – گروه روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، ایران.
کریم افشاری نیا – گروه روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، ایران.

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]پژوهش حاضر با هدف مقایسه هوش هیجانی، سبکهای دلبستگی و مهارتهای اجتماعی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات شهر کرمانشاه در سال تحصیلی93-92 انجام گرفت. این پژوهش در زمره تحقیقات غیرآزمایشی توصیفی از نوع علی- مقایسه ای با رویکرد پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق کلیه دانشجویان پسر و دختر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات کرمانشاه در سال تحصیلی 93-1392 بوده که 60 نفر از دانشجویان ( 30 پسر و 30 نفر دختر) دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات کرمانشاه به عنوان نمونه و با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پاسخ دهندگان پرسشنامه های سبک های دلبستگی بزرگسالان هازن و شیور، هوش هیجانی شرینگ و مهارت های اجتماعی ایندربیتزن و فوستر را تکمیل نمودند. داده ها پس از جمع آوری در نرم افزارSPSS- 18 و به وسیله شاخص های توصیفی و آزمون تحلیل واریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد بین سبکهای دلبستگی ایمن، اضطرابی و اجتنابی دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد، همچنین بین سبکهای دلبستگی مهارتهای اجتماعی دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری مشاهده گردید. دیگر یافته ها نشانگر وجود تفاوت معنادار در بین مولفه های خودانگیزی، خودآگاهی، خودکنترلی و همدلی دانشجویان دختر و پسر بود اما در مولفه مهارت اجتماعی تفاوت معناداری مشاهده نشد. نتیجه آنکه با توجه به نقش موثر و پویای دانشجویان در رشد و تعالی جامعه و تفاوت های دختران و پسران در ابعاد روانشناختی از جمله سبکهای دلبستگی، هوش هیجانی و مهارتهای اجتماعی برنامه ریزی در به کارگیری نیروی انسانی براساس تفاوتهای جنسیتی در بخشهای مختلف جامعه ضروری به نظر می رسد

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

آرام, نسیم و کریم افشاری نیا، ۱۳۹۴، مقایسه هوش هیجانی، سبکهای دلبستگی و مهارتهای اجتماعی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 93-92، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (آرام, نسیم و کریم افشاری نیا، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (آرام و افشاری نیا، ۱۳۹۴)

[/toggle]

   

 [divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]