اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

مقایسه مدل های اقتصادی و معیارهای حسابداری ارزیابی عملکرد مالی درمعرفی ارزش افزوده بازار

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۹۰.۸۶ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]محسن دستگیر – استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اصفهان
سجاد لشنی زند – دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]پژوهش حاضر در صدد پاسخگویی به این پرسش است که کدامیک از معیارهای حسابداری و مدل های اقتصادی ارزیابی عملکرد بهتر می تواند تاثیر عملکرد مالی بنگاه های اقتصادی را بر ارزش افزوده بازار نشان دهد؟ نمونه آماری پژوهش، شامل 131 شرکت طی سالهای 1388 تا 1392 می باشد. ابتدا متغیر های پژوهش مورد شناسائی قرار گرفته و اطلاعات مورد نیاز از پایگاه های اینترنتی بورس استخراج و درصفحه گستردهexcelطبقه بندی شدند. این داده ها جهت آزمون فرضیه ها توسط نرم افزارspss با توجه به نرمال بودن داده ها، به کمک آمارهای توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل نشان داد که معیارهای حسابداری و مدل های اقتصادی ارزیابی عملکرد با ارزش افزوده بازار رابطه خطی و مثبت معناداری دارند. که این رابطه بین مدل های اقتصادی، بویژه ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده و ارزش افزوده بازار دارای شدت بیشتری است.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

دستگیر, محسن و سجاد لشنی زند، ۱۳۹۴، مقایسه مدل های اقتصادی و معیارهای حسابداری ارزیابی عملکرد مالی درمعرفی ارزش افزوده بازار، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (دستگیر, محسن و سجاد لشنی زند، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (دستگیر و لشنی زند، ۱۳۹۴)

[/toggle]

   

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]