اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

فرسودگی شغلی (Job Burn out) و راه کار آن

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۱۸.۵۶ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]ادیبه جرفی – دانشجوی کارشناسی ارشد ترم آخر مدیریت اجرایی استراتژیک علوم و تحقیقات اهواز

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]عصری که در آن زندگی می کنیم عصری جدید از دستاوردهای عظیم علمی وتکنولوژی ، عصر پیشرفت وتغییر وعصر کاربرد انرژی هسته ای ، ارتباط از راه دور وخودکار شدن فرآیند تولید می باشد. عظمت وسرعت پیشرفتهای علمی وفنون متأثر از آن ،بی تردید دگرگونیهای اجتماعی وتحولات اقتصادی رابه همراه خواهد داشت بر این مبنا درچنین شرایطی تغییر و تحولات عمیقی در زندگی افراد و اشتغال آنها به وجود می آید . امروزه سازمانهای نوخواه و نوآوربرای رسیدن به اهداف و برنامه های خود درصدداند تا راهکارهایی جهت سازگاری مطلوب کارکنان خود با چنین تغییرات عظیمی به وجود آورند . توجه به انسان به عنوان یک موجود پیچیده ، سازگاری وی با چنین روابط ، تجهیزات، تغییرات و دستورالعملها و به طور کلی محیطهای شغلی در یک سازمان متفاوت ازگذشته گردیده وانسان عصر حاضر ، در جریان سازگاری با محیط اجتماعی و شغلی خود ناچار است محدودیتها و فشارهایی را متحمل شود. لذا یک شغل رضایت آمیز و سازگاری شغلی طی زمان ممکن است منبع نارضایتی و عدم سازگاری شده و همین امر سبب شود که فرد از روال طبیعی و عادی خود خارج گردیده و دستخوش فرسودگی شود. بی تردید بسیاری ازمشاغل فشارزا میباشند اما کارکنان سازمانها میدانند که چگونه با این نوع فشارها کنار آمده و از آسیبهای آن مصون بمانند . اما بعضی ازافراد ، بنا به تحمل ناپذیر بودن عوامل فشارزا و یا قدرت و توانایی مقابله ضعیف ، دایماً احساس تنش میکنند احساس دایمی فشار اثرات آسیب زای چندی را برجای میگذارد که از آن به نام فرسودگی شغلیJOB BURN OUTیاد می کنند.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

جرفی, ادیبه، ۱۳۹۴، فرسودگی شغلی (Job Burn out) و راه کار آن، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (جرفی, ادیبه، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (جرفی، ۱۳۹۴)

[/toggle]

 [divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]