اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

ساز و کارهای حاکمیت شرکتی و بیش ارزشیابی سهام

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱۶۸.۵۸ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]علی اصغر متقی – استادیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
احمد محمدی – استادیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
سیروس جهانی مقدم – کارشناس ارشد حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]این تحقیق در صدد است، فرضیه جنسن ( 2005 ) ، که راه حل هزینه های نمایندگی بیش ارزشیابی سهام، در نحوه اداره و ساختار مدیریت آن نهفته است، را آزمون کند.از این رو هدف این تحقیق بررسی رابطه بین مکانیزم های حاکمیت شرکتی و بیش ارزشیابی سهام است. متغیر وابسته این تحقیق، بیش ارزشیابی سهام است که بر اساس دوشاخصP/B ,P/E مورد اندازه گیری قرار می گیرد. متغیر های مستقل آن، سهامداران نهادی و استقلال هیات مدیره از مکانیزمهای حاکمیت شرکتی می باشد. از اندازه شرکت و اهرم مالی نیز بعنوان متغیرهای کنترلی استفاده می شود. جامعه آماری این تحقیق شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است که پس از در نظر گرفتن شرایطی تعداد 184 شرکت بعنوان نمونه آماری، برای دوره زمانی تحقیق 8 سال ( 1385 تا 1392 )، انتخاب شدهاند. با توجه به ماهیت دو وجهی متغیر وابسته این تحقیق ، برای آزمون فرضیههای تحقیق از روش رگرسیون لجستیک و برای بررسی تفاوت در میانگین متغیرهای مستقل از آزمون ویلکاکسون استفاده میشود. یافته اصلی تحقیق این است که بین سهامداران نهادی و استقلال هیات مدیره با بیش ارزشیابی سهامP/Bرابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. همچنین بین سهامداران نهادی باP/Eرابطه معنی دار منفی وجود دارد، در حالیکه استقلال هیات مدیره باP/Eرابطه معنی دار ندارد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

متقی, علی اصغر؛ احمد محمدی و سیروس جهانی مقدم، ۱۳۹۴، ساز و کارهای حاکمیت شرکتی و بیش ارزشیابی سهام، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (متقی, علی اصغر؛ احمد محمدی و سیروس جهانی مقدم، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (متقی؛ محمدی و جهانی مقدم، ۱۳۹۴)

[/toggle]

   

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]