همایش ملی مدیریت و آموزش

نظام مدیریت مدرسه محوری، حلقه مفقوده در بسترجهانی شدن و آموزش

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

 سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۷۸.۷۷ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

 [toggle title=”نویسندگان”]

[ فاطمه همتی ] – کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه الزهرا(س) تهران، کارشناس آموزش خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ملایر

[/toggle]

 [toggle title=” چکیده مقاله”]

 جهانی شدن فرایندی است که ساختارهای سنتی جوامع را درهم می شکند و نقش ها و ساختارهای نوینی رابرای جوامع مدرن به ارمغان می آورد. ساختار نظام آموزشی نیز از این قائده مستثنی نیست. آموزش و پرورشناگزیر است کارکردهای نوینی را متناسب با روح زمانه برای خویش برگزیند و پاسخگوی نیازهای متغیر جامعهباشد. در این حالت نقش معلم، مدرسه و دانش آموز همانند قبل نیست. رسالت مهم آن ها در این فرایند،تربیت شهروندان جهانی است تا آنها بتوانند نقش خود را هم به عنوان شهروند جامعه خود و هم جامعهجهانی با قبول مسئولیت در همه زمینه ها ایفا کنند؛ زیرا قرار گرفتن در سایه تحولات تکنولوژی ارتباطات واطلاعات در دهکده جهانی چنین نقشی از همه افراد انتظار می رود. جهانی شدن قادر است حاکمیت ملی رابه ویژه در زمینه های آموزشی دچار نقصان کند؛ لیکن می توان راهکارهایی برای مقابله با این چالش ارائهداد. این فرایند می تواند از طریق واگذاری تصمیم گیری و مسئولیت پذیری آموزشی به مدارس آغاز شود. دربستر جهانی شدن لزوما باید مدارس برنامه هایی متناسب با شرایط و نیازهای محیطی خویش طراحی کنند.فرایند واگذاری اختیارات به مدارس در سطح جهان با عنوان نظام مدرسه محوری شناخته شده است. لذا دراین مقاله سعی بر آن است که به نظام مدیریت مدرسه محوری و نقش جهانی شدن آموزش در توسعه ایننظام پرداخته شود.

 [/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

 در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

فاطمه همتی، ۱۳۹۴، نظام مدیریت مدرسه محوری، حلقه مفقوده در بسترجهانی شدن و آموزش، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، دانشگاه ملایر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (فاطمه همتی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (همتی، ۱۳۹۴)

[/toggle]

 

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]