اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

تدوین استراتژی مدیریت فناوری بر پایه مدل ارزیابی فناوری(TAM) مورد مطالعاتی: صنعت آرد

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۱۱.۲۹ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]بهروز محمودی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران
مهدی حمیدی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران
سیدعلی حسینی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]ارزیابی فناوری مفهومی است که امروزه به عنوان اصلی بنیادی در میان صنایع مختلف مطرح و مورد توجه واقع شده است. نگاهی علمی به توانمندیهای فناورانه شرکتها و تعیین نقاط قوت و ضعف و شکافهای موجود در مدیریت فناوریهای موجود همان چیزی است که در ارزیابی فناوری به عنوان یک مفهوم کاربردی مورد بحث است. در این میان تاکنون روشهای مختلفی برای ارزیابی فناوری توسط محققان این حوزه مطرح شده است که یکی از این روشها روش ارزیابی توانمندی مدیریت فناوری بر پایه مدل ممیزی تکنولوژیTAMمیباشد. در همین راستا در این پژوهش به بررسی میزان توانمندی مدیریت فناوری در صنعت آرد به عنوان یکی از صنایع استراتژیک کشورمیپردازیم و برای این منظور از مدلTAM استفاده مینماییم. این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از نظر روش پیمایشی است. در همین راستا دو نوع روش جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته است؛ تجزیه و تحلیل آماری و تجزیه و تحلیل مبتنی بر قضاوت خبرگان. برای جمع آوری اطلاعات نیز از روش پرسشنامه استفاده شده است. در پایان با مقایسه دو شرکت تولید کننده آردXو رقیب آن یعنی شرکتYسعی شده است استراتژیهایی در جهت کاهش شکاف موجود در توانمندی مدیریت فناورانه برای شرکتXتدوین و ارائه گردد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

محمودی, بهروز؛ مهدی حمیدی و سیدعلی حسینی، ۱۳۹۴، تدوین استراتژی مدیریت فناوری بر پایه مدل ارزیابی فناوری(TAM) مورد مطالعاتی: صنعت آرد، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (محمودی, بهروز؛ مهدی حمیدی و سیدعلی حسینی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (محمودی؛ حمیدی و حسینی، ۱۳۹۴)

[/toggle]

 [divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]