همایش ملی مدیریت و آموزش

طراحی آموزشی شناختی در محیط های یادگیری چند رسانه ای با استفاده از مدل طراحی آموزشی عناصر چهارگانه

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

 سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۱۰.۷۶ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

 [toggle title=”نویسندگان”]

[ حسن قراباغی ] – استادیار گروه علوم تربیتی(تکنولوژی آموزشی) دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملایر- مسئول
[ محمد دارایی ] – کارشناس ارشد تعلیم و تربیت

[/toggle]

 [toggle title=” چکیده مقاله”]

 آموزش به عنوان فعالیتی که با هدف آسان ساختن یادگیری از سوی آموزگار یا معلم طرح ریزی می شود، نیازمند طراحی وپیش اندیشی است .طراحی آموزشی عامل مؤثری در زمینه سازی برای ایجاد یادگیری عمیق ومعنی دار و ایجاد توانایی حلمسئله می باشد و در تناسب با نظریه های یادگیری مختلف، شکلها و اثرات متفاوتی خواهد داشت. نظریه ی شناختی یادگیریمعتقد است که یادگیری یک فرایند درونی است و حاصل کسب و بازسازی ساختارهای شناختی است که از طریق آن اطلاعاتپردازش و در حافظه ذخیره می شوند و طراحی آموزشی متناسب با این نظریه مبتی بر راهبردهای شناختی خواهد بود. براساس مدل طراحی آموزشی عناصر چهار گانه که دقیقا بر مبنای راهبردهای شناختی طراحی شده است، چهار جزء برایتحقق یادگیری پیچیده لازم است: 1) وظایف یادگیری 2) اطلاعات حمایتی 3) اطلاعات روش کاری و 4) تمرین تکالیف کوچک. این مقاله استفاده از مدل مذکور را برای محیط های یادگیری چند رسانه ای مورد بحث قرار می دهد و 14 اصل چندرسانه ای را به هر کدام از چهار جزء، متصل می کند.

 [/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

 در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

حسن قراباغی و محمد دارایی، ۱۳۹۴، طراحی آموزشی شناختی در محیط های یادگیری چند رسانه ای با استفاده از مدل طراحی آموزشی عناصر چهارگانه، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، دانشگاه ملایر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (حسن قراباغی و محمد دارایی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (قراباغی و دارایی، ۱۳۹۴)
 [/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]