اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

تجزیه و تحلیل صف در سیستم بانک مطالعه موردی : بانکملت شعبه پارامونت

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۳۰.۴۱ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]لیلا مختاری – دانشجوی کارشناسی ارشد،مهندسی صنایع-صنایع،دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]همگام با پیشرفت و توسعه روز افزون علم و تکنولوژی نیاز جامعه به جزء نگر شدن و بررسی اجزاء خرد در سیستم های خدماتی مورد نظر قرار می گیرد.مقالات متعددی در زمینه مدیریت دارایی و بدهی بانک ها و ارزیابی مدل ها وبهینه سازی فعالیت ها ارائه شده است،اما در زمینه بررسی هزینه هایی از قبیل هزینه انتظار مشتری، کمتر مطرح گردیده است. در این پژوهش هدف بررسی سیستم صف وتجزیه وتحلیل آن در بانک بود که به طور موردی به بررسی بانک ملت شعبه پارامونت شیراز پرداختیم، این بانک داری سه باجه می باشد .ابتدا به جمع آوری اطلاعات از سرویس دهنده (باجهها) و سرویس گیرنده (مشتری) در بانک پرداختیم وبا استفاده از اطلاعات جمع آوری شده و فرمول های تئوری صف میزان خدمت دهی ، طول صف و مدت زمان حضور مشتری در سیستم را محاسبه نموده سپس با استفاده از نتایج حاصله از تحلیل صف و شبیه سازی توسط نرم افزارARENA و پرسشنامه تهیه شده از مشتریان ،هزینه انتظارمشتریان در صف را محاسبه نمودیم.درجهت کاهش هزینه ها با توجه به محاسبات انجام شده ، در سیستم فعلی بانک یعنی با 3 باجه میزان هزینه کل در یک ماه برابر است با 5910451 حال با اضافه کردن یک باجه هزینه ( هزینه نیروی انسانی و هزینه های اداری و هزینه صف با چهار باجه ) آن برابر است با 5479353 ،از مقایسه این دو هزینه به این نتیجه می رسیم که هزینه اضافه کردن یک باجه کمتر از هزینه صف با سه باجه می باشد لذا به مدیریت پیشنهاد می گردد که باجه را جهت کاهش صف و هزینه ها ایجاد نماید.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

مختاری, لیلا، ۱۳۹۴، تجزیه و تحلیل صف در سیستم بانک مطالعه موردی : بانکملت شعبه پارامونت، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مختاری, لیلا، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (مختاری، ۱۳۹۴)

[/toggle]

   

 [divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]