همایش ملی مدیریت و آموزش

صلاحیت های حرفه ای مورد نیاز معلمان برای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

 سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۶۲.۵ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

 [toggle title=”نویسندگان”]

[ وحید منصوری ] – کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی کرج
[ مصطفی سالاری ] – کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی
[ حجت دهقانزاده ] – کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی کرج
[ آسیه گلشن آبادی ] – کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی کرج

[/toggle]

 [toggle title=” چکیده مقاله”]

 امروزه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش به دلیل قابلیت هایی که دارد امری اجتناب ناپذیر است و مستلزمآن است که معلمان برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش دیده و مهارت های لازم را کسب کرده باشند.معلم باید در تعلیم و تربیت و محتوای درس، صلاحیت، شایستگی و مهارت حرفه ای داشته باشد. کلید تلفیق فناوریاطلاعات و ارتباطات در آموزش و یادگیری، صلاحیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات معلم، دانش و مهارت و تجربیاتاوست. از جمله صلاحیت های مورد نیاز معلمان برای بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عبارت اند از: دانشو مهارت لازم درباره فرایند طراحی راهبرد تدریس، مواد آموزشی، استفاده از سخت افزار، استفاده از نرم افزار، استفاده ازفناوری های نوین آموزشی در فرایند یادگیری و مشارکت با فراگیرنده، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایندتدریس، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فعالیت فراگیرنده. تاکید بر لزوم صلاحیت ها و مهارت های استفاده ازفناوری اطلاعات و ارتباطات در کلاس درس به معنی ایجاد مهارت های پایدار برای دست یابی به استاندادهای حرفه ای وتهیه یک الگوی تلفیقی و حمایت شده در جهت ارتقای فرهنگ یادگیری و ایجاد هم گرایی در زمینه آموزش می باشد.صلاحیت ها و شایستگی معلمان در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کلاس های درس، منجر به طراحی و اجرایفعالیت های یادگیری خواهد شد که با درگیر ساختن فراگیران با تکالیف و پروژه های مرتبط و واقعی، نوعی دادوستدمحتوایی در کلاس های درس شکل می گیرد که نتیجه آن مشارکت و تعامل معلم با فراگیران خواهد بود و بهبود فرایندیاددهی– یادگیری را به ارمغان خواهد آورد.

 [/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

 در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

وحید منصوری؛ مصطفی سالاری؛ حجت دهقانزاده و آسیه گلشن آبادی، ۱۳۹۴، صلاحیت های حرفه ای مورد نیاز معلمان برای کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، دانشگاه ملایر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (وحید منصوری؛ مصطفی سالاری؛ حجت دهقانزاده و آسیه گلشن آبادی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (منصوری؛ سالاری؛ دهقانزاده و گلشن آبادی، ۱۳۹۴)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]