اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

تأثیر سرمایه فکری بر بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران صنعت بانکداری

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۶۹.۱۷ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]علی محمد نادری – دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، ایران

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]سرمایهگذاران و اعتباردهندگان دو گروه اصلی استفادهکنندگان برونسازمانی اطلاعات مالی به شمار میآیند، تهیه و فراهم کردن اطلاعات مربوط برای این دو گروه، مهمترین گزارشگری مدیریت و سیستم حسابداری میباشد و نیازهای اطلاعاتی این افراد ضروری است. ابزارهای مهم برای انتقال اطلاعات به اشخاص و استفادهکنندگان برونسازمانی، گزارشهای مالی است که مهمترین ابزار برای پاسخگویی مدیریت است. اخبار مربوط به افشای این اطلاعات و تغییرات آن نسبت به سالهای گذشته برای سهامداران و اشخاص اهمیت زیادی در بر دارد. اطلاعات و گزارشهای مالی که در شرکتها تهیه میشوند یکی از مهمترین عاملهای تصمیمگیری سرمایهگذاران و از مهمترین ابزار برای پاسخگویی مدیریت است. پس از سنجش شاخص سرمایه فکری و اجزای آن با استفاده از الگوی ارزشافزوده سرمایه فکری ارائهشده توسط پالیک، تأثیر آنها بر بازده سهام در این پژوهش با استفاده از رگرسیون مورد آزمون قرار گرفت و مشاهده شد که بازده سهام با سرمایه فکری شرکتهای بورساوراق بهادار دارای رابطهای مستقیم هستند. میتوان توجه و تأکید بیشتر بر سرمایه فکری در سازمانها و درک اهمیت و تأثیر این عامل در عملکرد کلی سازمانها و تأثیر مثبت آن در فرایند خلق ارزش در سازمانها را بهعنوان یک عامل تأثیرگذار در بهبود عملکرد مالی سازمانها توصیه کرد. ازآنجاییکه در الگوی تحقیق سرمایه انسانی بهعنوان یک عامل کلیدی در محاسبه سرمایه فکری ایفای نقش میکند، فراهم آوردن یک فضای رقابتی در جهت تعیین سطح حقوق و دستمزد کارکنان، کارایی الگوی تحقیق را به میزان زیادی افزایش میدهد. نکته قابلتوجه در مورد اجزای سرمایه فکری در الگوی پژوهش، وجود رابطه معنادار و مستقیمی بین سرمایه انسانی و بازده سهام است. این مطلب تأثیر مهم سرمایه انسانی در عملکرد مالی شرکتهای موردبررسی را تأیید میکند. به سرمایهگذاران پیشنهاد میشود که هنگام تجزیهوتحلیل برای خرید سهام شرکتها به سرمایه فکری توجه داشته باشند زیرا نشاندهنده بهرهوری بهتر برای واحد اقتصادی میباشد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

نادری, علی محمد، ۱۳۹۴، تأثیر سرمایه فکری بر بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران صنعت بانکداری، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (نادری, علی محمد، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (نادری، ۱۳۹۴)

[/toggle]

   

 [divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]