همایش ملی مدیریت و آموزش

سیستم های اطلاعات راهبردی (SIS) در سازمان

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

 سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۵۸.۷۵ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

 [toggle title=”نویسندگان”]

[ عباس خاکپور ] – دکتری مدیریت آموزشی- عضو هیات علمی دانشگاه ملایر

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]

 به کارگیری سیستم های اطلاعات می تواند موجب کاهش هزینه، افزایش کارایی و اثربخشی سازمان و پایداری سازماندر دنیای دائماً در حال تغییر و رقابتی باشد. انواع مختلفی از سیستم های اطلاعات در سازمان ها وجود دارند که هر کدامبرای نیل به تحقق هدفی طراحی و استقرار می یابند. سیستم های اطلاعات راهبردی سیستم هایی هستند که به تغییراهداف، عملیات، کالا یا خدمات و روابط محیطی سازمان در جهت حمایت و پشتیبانی از آن ها در کسب برتری نسبت بهرقبا می پردازند.سیستم های اطلاعات راهبردی را می توان در هر یک از سطوح سازمان به کار گرفت. مهمترین مشخصهای که سیستم های اطلاعات راهبردی را از سایر سیستم های اطلاعات مدیریت متمایز می سازد جنبه رقابتی اینسیستم هاست در واقع مفهوم استراتژی در توانایی رقابت در دنیای معاصر پیوند خورده است. لذا می توان گفت کهسیستم های اطلاعات راهبردی در جهت کمک به تصمیمات بلند مدت، کلیدی و رقابتی طراحی می شوند و بیشتر درسطوح مدیریت ارشد و عالی مورد توجه قرار می گیرند، لذا در سازمان هایی غیر انتفاعی و غیر مالی و سازمان های غیررقابتی ضرورتی برای این سیستم ها وجود ندارد. این مقاله به بررسی چیستی، اهمیت و ضرورت، مزایا و چالش هایسیستم های اطلاعات راهبردی می پردازد.

 [/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

 در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

عباس خاکپور، ۱۳۹۴، سیستم های اطلاعات راهبردی (SIS) در سازمان، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (عباس خاکپور، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (خاکپور، ۱۳۹۴)

 [/toggle]

 

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]