اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

تاثیر تامین مالی بر رابطه ی محافظه کاری و انحراف پیشبینی سود

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۲۶.۶۷ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]مهدی عربی – دانشجوی دکتری حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
شیوا حسن پور – دانشجوی دکتری حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
شاهرخ بزرگمهریان – عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجد سلیمان

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]هدف این پژوهش، بررسی تاثیر میزان تامین مالی بر رابطهی محافظهکاری و انحراف پیشبینی سود هر سهم توسط مدیریت است. برای اندازهگیری محافظهکاری از مدل باسو ( 1997 ) استفاده شده است. انحراف پیش بینی سود هر سهم نیز به صورت تفاوت بین اولین سود پیش بینی شده توسط مدیریت و سود واقعی گزارش شده تعریف شده است. برای آزمون فرضیههای پژوهش، دادههای مربوط به 162 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران به عنوان نمونهی آماری طی دورهی زمانی 1391-1381 به روش تحلیل دادههای ترکیبی (پانل) به کار برده شد. برای برآورد مدلهای مناسب در دادههای ترکیبی از آزمونهای چاو و هاسمن استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از این بوده است که با اعمال بیشتر حسابداری محافظهکارانه، انحراف پیش بینی سود هر سهم توسط مدیریت کاهش یافته است. افزون بر این، با افزایش تامین مالی خارجی نیز، تاثیر محافظهکاری بر انحراف پیش بینی سود هر سهم افزایش مییابد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

عربی, مهدی؛ شیوا حسن پور و شاهرخ بزرگمهریان، ۱۳۹۴، تاثیر تامین مالی بر رابطه ی محافظه کاری و انحراف پیشبینی سود، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (عربی, مهدی؛ شیوا حسن پور و شاهرخ بزرگمهریان، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (عربی؛ حسن پور و بزرگمهریان، ۱۳۹۴)

[/toggle]

 [divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]