همایش ملی مدیریت و آموزش

جایگاه فناوری اطلاعات در آموزش

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۴۹.۰۷ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]

 [ رضا محمدبیگی ] – دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اراک
[ محمد سیفی ] – استاد مقطع دکتری رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اراک

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]

 مقاله حاضر با هدف تغییر شیوه های آموزشی وبالا رفتن کیفیت نظام آموزشی با تاکید بر فن آوری اطلاعات وارتباطات انجام شده است. بیش از یک قرن است که آموزش کلاس با رهبری و نظارت معلم مهمترین شکلآموزش است که امروزه این روش سنتی آموزش با تکنولوژی های جدید همچون مالتی مدیا، ارتباطات ، آموزشالکترونیکی و اینترنت در چالش است . در این مقاله فناوری اطلاعات رویکرد جدیدی را در حوزه برنامه ریزی،آموزش، اجراو ارزشیابی فراهم نموده است و با حذف فواصل مکانی و محدودیت های زمانی بعنوان یک کاتالیزوربهبود کیفیت تجربه آموزشی را امکانپذیر می سازد. دراین رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بعنوان یک ابزارو وسیله تاثیرگذار در فرایند نظامهای آموزشی مورد توجه قرار گرفته است . بکارگیری فناوری اطلاعات امکانبهره گیری از یک برنامه درسی تلفیقی را برای معلم و فراگیر فراهم می آورد. این نوع برنامه درسی، بیش از آنکهبخواهد دانش معینی را به فراگیران القاء کند، زمینه ای را فراهم میکند که از طریق آن امکان شکوفاییقابلیتهای فردی و گسترش تجربه های فردی و مستقل آنها افزایش می یابد. . استفاده فناوری اطلاعات محیطیبا قابلت آموزشی ویژه در کلاس درس ایچاد می کند که بطور مسلم در ظهور ظرفیت های پنهان فراگیران اثرگذار خواهد بود. استفاده از ICT در کلاس درس موجب برانگیختن تعامل و تضعیف انفعال خواهد شد. بهره گیری از شیوه های آموزشی الکترونیکی توانایی علم را در ارتباط با فراگیران افزایش می دهد و می تواند فرایندیاددهی و یادگیری را از محدودیت های برنامه درسی خطی برهاند،بین یادگیری در محیط های آموزشی ، خانهو مکانهای دور دست پلی بزندو پایه و اساسی برای بالا رفتن کیفیت نظام آموزشی فراهم سازد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

 در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

رضا محمدبیگی و محمد سیفی، ۱۳۹۴، جایگاه فناوری اطلاعات در آموزش، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، دانشگاه ملایر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (رضا محمدبیگی و محمد سیفی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (محمدبیگی و سیفی، ۱۳۹۴)

[/toggle]

 

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]