همایش ملی مدیریت و آموزش

بررسی ضرورت ها و چالش های فرآیند خود ارزشیابی دانش آموزان

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

 سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۵۷.۰۱ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

 [toggle title=”نویسندگان”]

[ صادق حامدی نسب ] – دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه بیرجند
[ حسین شکوهی فرد ] – دکتری برنامه ریزی درسی،استادیار دانشگاه بیرجند

[/toggle]

 [toggle title=” چکیده مقاله”]

 خود ارزشیابی برایسازمان دهی یادگیری مداوم و افزایش توانایی های حرفه ای مؤثر است.زمانی که دانشآموزان در ارزشیابی کار خود مشارکت می کنند درباره آنچه یاد گرفته اند و چگونگی یادگیری آنمی اندیشند؛ بنابراین از فرآیندهای فکری و یادگیری خود به گونه ای منظم آگاه اند. خود ارزشیابی بهفراگیران کمک می کند تا مسئول پیشرفت خود باشند و توانایی های یادگیری و ضعف خود را دریابند،این امر انگیزه و پیشرفت آن ها را افزایش می دهد.خود ارزشیابی منجر به افزایش کیفیت توانایی،یادگیریتفکر سطح بالا و مشارکت یادگیرندگان در فرآیند یادگیری می شود و می تواند شور و شوق یادگیری رادر یادگیرندگان تقویت کرده، رضایت آنها را جلب نماید. ایجاد دانش و مهارت های لازم برایخودارزشیابی در دانش آموزان مستلزم کوشش و تلاش مؤثر و مستمر دست اندرکاران آموزش و پرورش،به ویژه معلمان است. ازجمله چالش های خود ارزشیابی این است که این نوع ارزشیابی نیازمند دانشتخصصی معلمان درباره ارزشیابی و مخصوصا خودارزشیابی است که در اکثر معلمان وجود ندارد. باتوجه به دیدگاه سنتی اکثر معلمان درباره ارزشیابی، این روش کمتر در نظام آموزشی مورد استقبال آنانقرار میگیرد. برای اجرای اثربخش خودارزشیابی لازم است که معلمان در سطوح مختلف آموزشی از اینفرآیند استفاده کنند و این مستلزم آن است که افراد آشنا با خود ارزشیابی با برگزاری کارگاه ها وهمایش هاو نشست های مشترک با مسؤولین آموزش و پرورش و معلمان، زمینه تحقق این امر را فراهم سازند.

 [/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

 در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

صادق حامدی نسب و حسین شکوهی فرد، ۱۳۹۴، بررسی ضرورت ها و چالش های فرآیند خود ارزشیابی دانش آموزان، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، دانشگاه ملایر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صادق حامدی نسب و حسین شکوهی فرد، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (حامدی نسب و شکوهی فرد، ۱۳۹۴)

 [/toggle]

 

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]