همایش ملی مدیریت و آموزش

بررسی رابطه ی بار کاری ذهنی و فرسودگی شغلی (مطالعه ی موردی: شعب بانک ملی شهرستان همدان)

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

 سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۹۴.۶۴ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

 [toggle title=”نویسندگان”]

[ مریم عباسی غلام ] – دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش داخلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
[ فتانه یاراحمدی ] – مسئول- استادیار بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ملایر

[/toggle]

 [toggle title=” چکیده مقاله”]

 ثابت شده است که فشار زمانی بالا و استفاده ی زیاد از تکنولوژی های پیشرفته با فرسودگی شغلیارتباط معناداری دارد. یکی از منابع فرسودگی شغلی که همیشه مورد بحث قرار گرفته است، بارکاریبیش از حد است. این تحقیق با هدف بررسی رابطه ی بارکاری ذهنی و فرسودگی شغلی انجام شدهاست. مطالعه ی پیش رو، از منظر هدف یک مطالعه ی کاربردی و به لحاظ نوع داده ها کمی به شمارمی آید. همچنین با توجه به بعد زمانی، مقطعی و از حیث استراتژی، یک بررسی توصیفی پیمایشیاست. جامعه ی آماری این بررسی، کلیه ی کارکنان شعب بانک ملی شهرستان همدان به تعداد 267 نفربوده است که به روش تصادفی طبقه ای نمونه ای با حجم 161 عضو از میان آنها برگزیده شده است .ابزار گردآوری داده های این مطالعه پرسشنامه ی استاندارد بار کاری ذهنی و فرسودگی شغلی بودهاست. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. یافته ها مؤید آن هستندکه بار کاری ذهنی، بار زمانی، بار تلاش های ذهنی و بار تنش های روانی با فرسودگی شغلی ارتباطمعناداری دارد.

 [/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

 در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

مریم عباسی غلام و فتانه یاراحمدی، ۱۳۹۴، بررسی رابطه ی بار کاری ذهنی و فرسودگی شغلی (مطالعه ی موردی: شعب بانک ملی شهرستان همدان)، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، دانشگاه ملایر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مریم عباسی غلام و فتانه یاراحمدی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (عباسی غلام و یاراحمدی، ۱۳۹۴)

 [/toggle]

 

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]