اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

بررسی سواد خواندن زبان فارسی با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دردرسزبان انگلیسی دانشآموزان سال سوم متوسطه اول شهر مرودشت

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۳۷.۹۷ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]خدامرد قرمزی کارشناس آموزش و پرورش استان فارس
مریم قرمزی
دبیر آموزش و پرورش استان فارس
محمدرضا قهرمانی راد
دبیر آموزش و پرورش استان اصفهان
امیرارسلان اژدری
هنر آموز آموزش و پرورش استان فارس

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطهی سواد خواندن با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در درس زبان انگلیسی دانش آموزان سال سوم متوسطه اول شهر مرودشت بود، که به روش توصیفی – همبستگی انجام شد. نمونه آماری در این پژوهش شامل دانش آموزان پسر و دختر پایهی سوم متوسطه اول به تعداد 320 نفر بود که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه سواد خواندن (پرلز( 2011 ))، پرسشنامه خلاقیت (تورنس( 1998 )) و معدل نیمسال دوم (به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی) استفاده شد. پایایی ابزارها، از طریق محاسبه آلفای کرونباخ، به ترتیب، 0/96و0/84 محاسبه گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند گانه به شیوه همزمان و گام به گام استفاده گردید. نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که سواد خواندن زبان فارسی و مولفه های آن با خلاقیتو پیشرفت تحصیلی رابطه مستقیم و معنی دار دارند. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون همزمان نشان داد سواد خواندن ب هطورمعنی داری قادر به پیش بینی خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است و نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نیز حاکی از آن بود که مولفهی رفتار و نگرش خواندن از مولفههای سواد خواندن قوی ترین پیشبین، برای خلاقیت( 38 %) و پیشرفت تحصیلی( 59 %)دانش آموزان بود

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

قرمزی, خدامرد؛ مریم قرمزی؛ محمدرضا قهرمانی راد و امیرارسلان اژدری، ۱۳۹۴، بررسی سواد خواندن زبان فارسی با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دردرسزبان انگلیسی دانشآموزان سال سوم متوسطه اول شهر مرودشت، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (قرمزی, خدامرد؛ مریم قرمزی؛ محمدرضا قهرمانی راد و امیرارسلان اژدری، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (قرمزی؛ قرمزی؛ قهرمانی راد و اژدری، ۱۳۹۴)

 

[/toggle]

 [divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]