همایش ملی مدیریت و آموزش

بررسی رابطه رهبری تحول گرا با تعهد سازمانی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

 سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۶۹.۹۹ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

 [toggle title=”نویسندگان”]

[ فاطمه شیخ سیه بنوئیه ] – کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دبیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان بندرعباس، بندرعباس، ایران

[/toggle]

 [toggle title=” چکیده مقاله”]

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه رهبری تحول گرا با تعهد سازمانی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهربندرعباس بود. در این راستا سه بعد تعهد سازمانی شامل هنجاری، عاطفی و مستمر مورد بررسی قرارگرفته است. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری کارکنان دانشگاه علوم پزشکیشهر بندرعباس و تعداد نمونه آماری بر اساس جدول مورگان 185 نفر بودند که از طریق روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. گردآوری اطلاعات با استفاده از دو پرسش نامه رهبری تحول گراامیر کبیری و همکاران ( 1385 ) و پرسش نامه تعهد سازمانی پانو و همکاران ( 2009 ) انجام گردیدهاست. در این پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون برای تجزیه تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها استفادهشده است. نتایج حاصل از پژوهش حاکی از آن است که بین رهبری تحول گرا و تعهد سازمانی رابطهمستقیم و معنی داری وجود دارد همچنین رهبری تحول گرا قادر است تعهد سازمانی را پیش بینی نماید.

 [/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

 در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

فاطمه شیخ سیه بنوئیه، ۱۳۹۴، بررسی رابطه رهبری تحول گرا با تعهد سازمانی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، دانشگاه ملایر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (فاطمه شیخ سیه بنوئیه، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (شیخ سیه بنوئیه، ۱۳۹۴)

 [/toggle]

 

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]