اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

1393بررسی رابطه بین هوش سازمانی و رضایت شغلی کارکنان ادارات دولتی شهرستان گراش در سال 1393

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱۲۶.۸۷ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]علیرضا موغلی – استاد تمام، مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور
فاطمه عظیمی – دانشجوی مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]مقدمه: قوت بخشیدن به متغیر هوش سازمانی، اثربخشی را ارتقا داده و پویایی سازمان را تعیین می کند و اثربخشی سازمان به طور مسلم می تواند رضایت شغلی کارکنان را در پی داشته باشد، البته چگونگی رابطه این متغیرها در جامعه مورد نظر مشخص نیست و استنادات تحقیقی هم وجود ندارد. هدف: لذا هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین هوش سازمانی و رضایت شغلی کارکنان ادارات دولتی شهرستان گراش در سال 1393 می باشد. روش: پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است .جامعه آماری تحقیق کارکنان ادارات دولتی شهرستان گراش می باشد. نمونه پژوهش متشکل 75 نفر از کارکنان بوده است که به روش سرشماری انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل آماری از آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد، فراوانی) و آمار استنباطی ( ضریب پیرسون وتحلیل رگرسیون گام به گام) استفاده شده است.یافته ها: یافته ها نشان می دهد که بین دو متغییر هوش سازمانی و رضایت شغلی رابطه مثبت و معنیداری در سطح اطمینان0/05وجود دارد P<0/14 ،r=0/75 بین تمامی ابعاد هوش سازمانی(به جز توسعه دانش) و رضایت شغلی رابطه مستقیم و معناداری در سطح P<0.05 وجود دارد. همچنین رگرسیون بین ابعاد هوش سازمانی با رضایت شغلی تا دو گام پیش رفته است و متغیرهای چشم انداز استراتژیک و سرنوشت مشترک ( 63 ) درصد واریانس متغیر رضایت شغلی را پیش بینی می کندنتیجهگیری: با افزایش نمره هوش سازمانی، نمره رضایت شغلی نیز افزایش خواهد یافت.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

موغلی, علیرضا و فاطمه عظیمی، ۱۳۹۴، بررسی رابطه بین هوش سازمانی و رضایت شغلی کارکنان ادارات دولتی شهرستان گراش در سال 1393، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (موغلی, علیرضا و فاطمه عظیمی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (موغلی و عظیمی، ۱۳۹۴)

 

[/toggle]

 [divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]