همایش ملی مدیریت و آموزش

بررسی رابطه بین تجربه رایانه ای با خودکارآمدی رایانه ای در دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

 سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۷۴.۳۹ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

 [toggle title=”نویسندگان”]

 امیر مثنوی ] – مربی گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهوز
[ حسن رستگارپور ] – استادیار گروه تکنولوژی دانشگاه خوارزمی تهران
[ پوراندخت فاضلیان ] – استادیار گروه تکنولوژی دانشگاه خوارزمی تهران

[/toggle]

 [toggle title=” چکیده مقاله”]

 هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین تجربه رایانه ای با خودکارآمدی رایانه ای در دانشجویان دانشگاه تربیتمعلم تهران است. نمونه آماری استفاده شده در این پژوهش، 354 نفر ( 165 زن و 189 مرد) از دانشجویان کارشناسی روزانه مشغول به تحصیل در ترم دوم سال تحصیلی 88-1387 بود . در این پژوهش از دو پرسشنامه تجربه رایانه ای بونز ( 2001 ) با ضریب پایایی 0/85 و خودکارآمدی رایانه ای مورفی و همکاران (1989) با ضریب پایایی 0/97 جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شد. پرسشنامه های مذکور در اختیار اعضای نمونه آماری قرار گرفت. داده های به دست آمده با استفاده از آزمون های همبستگی پیرسون اسپیرمن و تحلیل واریانس یکراهه (ANOVA) تحلیل شد. پس از استفاده از این آزمون ها نتایج این پژوهش نشان داد که رابطه بالا میان مهارت های ر ایانه ای، مهارت های پست الکترونیکی، مهارت های ویرایش صفحات وب و مهارت های تعیین مسیر در وب با خود کارآمدی رایانه ای مشاهده شد. همچنین دررابطه با خود کارآمدی رایانه ای تفاوتی در بین دختران پسران دیده نشد و این عدم تفاوت در رابطه باتجربه رایانه ای نیز دیده شد. همچنین بین خودکارآمدی رایانه ای و احساس راحتی هنگام کار با رایانهدانشجویان رابطه مثبت و بالایی دیده شد. این رابطه برای تجربه رایانه ای و احساس راحتی هنگام کار بارایانه دانشجویان نیز به دست آمد. در مجموع نتایج پژوهش نشان داد که افزایش در میزان تجربه رایانه ایدانشجویان موجب افزایش در میزان استفاده و خودکارآمدی رایانه ای آنان می شود و این افزایش در تجربهرایانه ای خود می تواند معلول تجربه های رسمی از طریق شرکت در کلاسها و دوره ها یا از طریق غیررسمی توسط تعاملات روزمره با رایانه و اینترنت به دست آید. نتایج این پژوهش می تواند مورد استفادهپژوهشگران و دست اندرکاران آموزش و پرورش و آموزش عالی قرار بگیرد.

 [/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

 در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

امیر مثنوی؛ حسن رستگارپور و پوراندخت فاضلیان، ۱۳۹۴، بررسی رابطه بین تجربه رایانه ای با خودکارآمدی رایانه ای در دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، دانشگاه ملایر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (امیر مثنوی؛ حسن رستگارپور و پوراندخت فاضلیان، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (مثنوی؛ رستگارپور و فاضلیان، ۱۳۹۴)
 [/toggle]

 

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]