اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی بر مدیریت سود واقعی ،شواهدی از شرکت های عرضه عمومی اولیه(Ipo)

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱۸۵.۸۳ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]محمدرمضان احمدی – استادیار دانشگاه شهید چمران
فرزانه یزدان فر – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]هدف از این پژوهش بررسی تأثیر کیفیت حسابرسی بر مدیریت سود واقعی در شرکت های عرضه عمومی اولیه می باشد. نمونه تحقیق شامل 57 شرکت است که طی سال های 1380 تا 1391 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده و سهام آنها برای اولین بار عرضه شده است. برای آزمون فرضیه های پژوهش از مدل رگرسیون حداقل مربعات معمولیOls استفاده شده است. روش بررسی داده ها به صورت مقطعی می باشد. نتایج تحقیق نشان می دهد، که شرکتهای عرضه عمومی اولیهIpo از هر دو مدیریت سود تعهدی و واقعی استفاده می کنند.و اینکه شرکت هایIpo حسابرسی شده، توسط مؤسسات بزرگ حسابرسی از مدیریت سود تعهدی بیشتر از واقعی استفاده می کنند.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

احمدی, محمدرمضان و فرزانه یزدان فر، ۱۳۹۴، بررسی تاثیر کیفیت حسابرسی بر مدیریت سود واقعی ،شواهدی از شرکت های عرضه عمومی اولیه(Ipo)، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (احمدی, محمدرمضان و فرزانه یزدان فر، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (احمدی و یزدان فر، ۱۳۹۴)

[/toggle]

   

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]