اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

بررسی ارتباط بین اظهارنظر حسابرس و مدیریت سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۸۲.۴۸ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”][ فاطمه عنافچه ]

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]این پژوهش به بررسی ارتباط بین اظهارنظر حسابرس و مدیریت سود را، که بوسیله اقلام تعهدی اختیاری اندازه گیری شده است. در این پژوهش اظهارنظر مشروط حسابرس را به دو گروه تقسیم می کنیم: اظهارنظر مشروط در وضعیت ابهام در تداوم فعالیت و اظهارنظر مشروط به دلایلی دیگر. در این تحقیق اطلاعات مربوط به 71 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طول سال های 1385 تا 1391 گردآوری و در و رگرسیون لجستیک جهت آزمون فرضیه های پژوهش استفاده نهایت از نرم افزارهایEviews و EXCELو رگرسیون لجستیک جهت آزمون فرضیه های پژوهش استفاده شده است. برای تعیین مدیریت سود شرکت ها، از روش برآورد اقلام تعهدی اختیاری با استفاده از مدل تعدیل شده جونز( 1995 ) که توسط دیچاو و همکاران پیشنهاد شده است استفاده می کنیم. نتایج تحقیق بیانگر آن است که اظهارنظر حسابرس ارتباطی با مدیریت سود ندارد. مشخصات مالی مشتری، از قبیل سوددهی و اندازه شرکت از عوامل تعیین کننده تصمیم اظهارنظرحسابرس در مورد تداوم فعالیت بشمار می روند. تصمیم حسابرسان برای ارایه اظهارنظر مشروط برای سایر دلایل بوسیله نوع اظهارنظر حسابرسی اعلام شده در سال قبل توضیح داده شده است.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

فاطمه عنافچه، ۱۳۹۴، بررسی ارتباط بین اظهارنظر حسابرس و مدیریت سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (فاطمه عنافچه، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (عنافچه، ۱۳۹۴)

[/toggle]

 [divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]