بانک پرسشنامه

دانلود پرسشنامه هوش اخلاقی

دانلود پرسشنامه استاندارد

دانلود پرسشنامه هوش اخلاقی

پرسشنامه هوش اخلاقی به عنوان توانایی کاربرد اصول اخلاق جهانی در اخلاقیات، اهداف و مراودات یک فرد از روی قاعده است. این پرسشنامه دارای ۴۰ سوال بوده و هدف آن بررسی ابعاد مختلف هوش عاطفی (عمل کردن مبتنی بر اصول، ارزشها و باورها، راستگویی، استقامت و پافشاری برای حق(ایستادگی بخاطر حقیقت)، وفای به عهد، مسئولیت پذیری برای تصمیمات شخصی، اقرار به اشتباهات و شکستها، قبول مسئولیت برای خدمت به دیگران، فعالانه علاقمند بودن به دیگران(اهمیت دادن خود جوش به دیگران)، توانایی در بخشش اشتباهات خود، توانایی در بخشش اشتباهات دیگران) است.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه

 هوش اخلاقی برای اولین  بار توسط بروبا در رشته ی روانشناسی وارد شد. وی هوش اخلاقی را ظرفیت و توانایی درک درست از نادرست، داشتن اعتقادت قوی اخلاقی و عمل به آن ها و هم چنین، رفتار در جهت صحیح تعریف کرده است(منبع داخل فایل) .

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور از  هوش اخلاقی   نمره­ای است که کارکنان به سوالات۴۰گویه ای   پرسشنامه هوش اخلاقی  می­دهند .

مقیاس  پرسشنامه

این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت (هرگز ،۱؛ به ندرت،۲؛ بعض ائقات ۳؛در بیشتر موارد ،۴؛ در همه موارد ،۵؛) می­باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی  اینکه ابزار اندازه­گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش (منبع داخل فایل)  مورد تایید قرار گرفته و مقادیر آلفای کرونباخ برای آن خوب گزارش شده است.

لطفا جهت خرید و دانلود پرسشنامه بر روی گزینه زیر کلیک کنید

برای دانلود پرسشنامه های بیشتر در این حوزه روی لینک زیر کلیک کنید
ورود به بانک پرسشنامه ها