بانک پرسشنامه

دانلود پرسشنامه کشور مبدا برند

دانلود پرسشنامه استاندارد

دانلود پرسشنامه کشور مبدا برند

پرسشنامه کشور مبدأ توسط Pisharodi و Parameswaran  در سال ۱۹۹۱ ساخته شده است که از ۲۴ گویه و ۳ خرده مقیاس نگرش کلی نسبت به کشور، نگرش کلی نسبت به محصول و ویژگی های محصول خاص تشکیل شده است که به منظور بررسی میزان تأثیر کشور مبدأ بر رفتار خرید مصرف کنندگان بکار می رود.

در عصر کنونی مصرف‌کنندگان پیش از همه به نام کشور سازنده محصول توجه می‌کنند و با تصویر ذهنی ناشی از این نام، اقدام به دریافت اطلاعات بعدی و تصمیم‌گیری در مورد خرید می‌نمایند که این پدیده اثر کشور مبدأ نامیده می‌شود. مصرف‌کنندگان کشور مبدأ برند را به عنوان یک راهنما برای کیفیت یک طبقه از محصولات استفاده می‌کنند. تصویر کشور مبدأ برند ممکن است ارزیابی کلی از محصولات و به تبع آن ادراک آنها از محصولات آن کشور را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین تصویر کشور مبدأ قدرت تحریک باورهای واردکنندگان و مصرف‌کنندگان را در مورد ویژگی‌های محصول و همچنین تأثیر‌گذاری بر ارزیابی از محصولات و برندها دارد.

  • روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

لطفا جهت خرید و دانلود پرسشنامه بر روی گزینه زیر کلیک کنید

 

برای دانلود پرسشنامه های بیشتر در این حوزه روی لینک زیر کلیک کنید
ورود به بانک پرسشنامه ها