چکیده : در عصر حاضر با رشد اقتصاد دانش محور، دارايي هاي نامشهود شرکت ها و سرمايه فکري آن ها، کليدي براي دستيابي به مزيت رقابتي پايدار هستند. مروري بر ادبيات سرمايه فکري مويد توجه قابل ملاحظه به سنجش، ارزش گذاري و گزارشگري آن است. با توجه به اهميت روزافزون اين مقوله از مديريت دانش، در اين مطالعه ابتدا سرمايه فکري شرکت هاي داروسازي با استفاده از مدل پوليک محاسبه شده و سپس به بررسي تاثير سه متغير تشکيل دهنده سرمايه فکري شامل سرمايه انساني، سرمايه ارتباطي / مشتري و سرمايه ساختاري بر نسبت کيوتوبين(Q) شرکت ها به عنوان معيار عملکردي پرداخته شده است. روش تحقيق حاضر از نوع توصيفي – کيفي و از حيث هدف، کاربردي است. به منظور سنجش سرمايه فکري و نسبت کيوتوبين(Q) از صورت هاي مالي شرکت ها و نرم افزارهاي تدبيرپرداز و ره آورد نوين استفاده شده است. نتايج مطالعه نشان داده است که دو متغير مستقل سرمايه ارتباطي و سرمايه ساختاري تاثير مثبتي بر نسبت کيوتوبين(Q) داشته اند، اما متغير مستقل سرمايه انساني بر نسبت کيوتوبين(Q) تاثير منفي داشته است.
نویسندگان
دارابي رويا
[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]
[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]
[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]