تحقیق کلاسی برق

پروژه ارسال SMS با ماژول RF

این مدار با  دو میکرو کنترلر ATMEGA 8، دو  LCD کاراکتری 4*16 و یک ماژول فرستنده و گیرنده RF به شماره های RLP 434A و TLP 434A که در باند فرکانسی MHz 315 کار می کنند ساخته شده است. (توضیحات تکمیلی و دیتاشیت در خصوص این ماژول ها در داخل مطلب قرار داده شده است.) همچنین از آی سی فرستنده PT2262 و گیرنده PT2272-XY که از رایج ترین ریموت کنترلرهای شرکت PTC می باشند در ساخت آن بهره گرفته شده است.

 

توضیحاتی در خصوص آی سی PT2262 و PT2272:

آی سی PT2262 فرستنده انحصاری آی سی PT2272 است، بدین معنی که برای دیگر آی سی های گیرنده از همین شرکت نمی توان از PT2262 استفاده کرد و عکس این موضوع نیز صادق است. این آی سی ها از تکنولوژی CMOS می باشند و محدوده ولتاژ کاری آنها از 3 تا 15 ولت می باشد. هر دو 18 پایه می باشند و می توانند تا حداکثر 12 پایه و حداقل 6 پایه برای آدرس داشته باشند. (در PT2262 ـ 6 پایه به صورت مشترک بین آدرس و دیتا می باشد. پایه های آدرس سه حالته می باشند. (زمین، مثبت و هوا). برای برقراری ارتباط بین PT2262 و PT2272 لازم است پایه های آدرس PT2272 وضعیت پایه های آدرس PT2262 را داشته باشد. در آی سی X , PT2272-XY می تواند MOMENTARY)M) یا LACH)L) باشد. در نوع M دیتای دریافتی تا زمانی که بین فرستنده و گیرنده ارتباط برقرار است، وجود دارد. اما در نوع L تا برقراری ارتباط بعدی دیتا در پایه های مربوطه باقی خواهد ماند. Y نیز می تواند بین 2 تا 6 باشد که نشان دهندهٔ پایه های اختصاص یافته برای ارسال دیتا می باشد.

برای اينکه فرستنده و گيرنده کار بکنند بايد آدرس فرستنده و گيرنده يکی باشد. لازم به ذکر است که آی سی فرستنده PT2262 می تواند اطلاعات ۴ بيتی و هم اطلاعات ۶ بيتی ارسال کند.

آی سی های فرستنده و گيرنده دارای اسيلاتور داخلی هستند و بين ۲ پايه ی OCS1 و OCS2 بايد طبق نمودار داده شده در ديتا شيت آن ها مقاومت مناسب قرار داد.

در آی سی فرستنده PT2262 اطلاعات آدرس و ديتای از پايه ۱۷ که با نام DATA OUT مشخص شده خارج می شود. زمانی که در فرستنده اطلاعات ۴ بيتی در ورودی قرار گرفت برای ارسال بايد يک لحظه پايه ۱۴ که با نام TE مشخص شده است را به منفی وصل کرد تا اطلاعات ارسال شود.

درآی سی گيرنده پايه ای که اطلاعات را دريافت می کند پايه ۱۴ می باشد که با نام DATA IN مشخص شده است و زمانی که اطلاعات دريافت شد پايه ۱۷ که با نام VT مشخص شده است یک منطقی  می شود که با وصل کردن يک LED به اين پايه می توان از دريافت اطلاعات با خبر شد.

طرز کار پروژه ارسال SMS با ماژول RF به این نحو است که با استفاده از ماژول های RF، متنی را که توسط کیبرد وارد می کنید و روی LCD نمایش پیدا می کند را به یک گیرنده دیگر ارسال می کند که مجددا بر روی یک LCD نمایش داده می شود. برد تقریبی این فرستنده گیرنده حدود 2 الی 3 کیلومتر است که البته به شرایط محیطی وابستگی  زیادی دارد.

پروژه ارسال SMS با ماژول RF  توسط آقای امین مراد زاده تهیه شده است و شامل شماتیک مدار ، دیتاشیت قطعات و سورس برنامه به نرم افزار بسکام می باشد .

لطفا جهت خرید و دانلود مقاله بر روی گزینه زیر کلیک کنید

.

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]