عنوان پایان نامه : بررسی نگرش دانش آموزان دبیرستانها در استفاده از خدمات مشاوره
قالب بندی : PDF
شرح مختصر : این تحقیق به منظور بررسی نگرش دانش آموزان دبیرستانهای دولتی شهرستان کوهدشت در مورد استفاده از خدمات مشاوره و راهنمایی انجام شده و اینکه ایا بین موفقیت تحصیلی و راهنمایی شغلی دانش آموزانی که از خدمات مشاوره و راهنمایی استفاده کرده اند و گروهی که استفاده نکرده اند ، تفاوت معنادار وجود دارد ؟ آیا بین موفقیت تحصیلی و راهنمایی شغلی دانش آموزانی که از خدمات مشاوره استفاده کرده اند و گروهی که استفاده نکرده اند ؛ از لحاظ رشته تحصیلی و سن تفاوت معناداری وجود دارد ؟ روش تحقیق بر حسب نحوه گردآوری داده ها توصیفی پیمایشی بوده و جامعه آماری تمامی دانش آموزان دبیرستانهای دولتی شهرستان کوهدشت که در سال تحصیلی 88-87 به تحصیلی اشتغال داشته اند که تعداد آنها 2524 نفر بود شامل دو گروه ، گروهی که از راهنمایی و مشاوره استفاده کرده اند و گروهی که استفاده نکرده اند ، از گروه اول 35 نفر و از گروه دوم 65 نفر به روش تصادفی طبقه بندی نمونه گیری شده است . برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده شده است . به همین منظور پرسشنامه ای با مقیاس چند درجه ای دیکرت تهیه شده است . برای تعیین اعتبار پرسشنامه ، ضریب آلفای کرونباخ گردیده است . و همچنین از آزمون های T و ANOVA و Scheffe ( شفه) برای تجزیه و تحلیل فرضیات استفاده شده است .
[toggle title=”فهرست مطالب”]
فهرست :
فصل اول : مقدمات و کلیات
– مقدمه
– بیان مسئله
– اهداف تحقیق
– ضرورت و اهمیت تحقیق
– حدود طالعاتی
فصل دوم: مبانی نظری
– بخش اول سابقه تاریخی
– مقدمه
– سابقه تاریخی راهنمایی و مشاوره
– راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی
– راهنمایی و مشاوره شغلی در ایران
– راهنماییی و مشاوره در ایران تا قبل از انقلاب اسلامی
– راهنمایی و مشاوره بعد از انقلاب اسلامی
– انجمن مشاوران ایران
بخش دوم: رویکردهای راهنمایی و مشاوره
– جامعه پذیری
– تعریف جامعه پذیری
– هدفهای جامعه پذیری
– آموزش و پرورش در جامعه شناسی امیل دورکیم
– نظریه ها و کارکرد
[/toggle]
لطفا جهت خرید و دانلود مقاله بر روی گزینه زیر کلیک کنید