مقالات فارسی روانشناسی

تاثير برنامه گروهي بازآموزي اسنادي بر افسردگي دانش آموزان داراي ناتواني هاي يادگيري

لطفا برای دانلود مقاله بر روی گزینه دانلود کلیک کنید

چکیده:

هدف پژوهش حاضر، تعيين اثربخشي برنامه بازآموزي اسنادي بر افسردگي دانش آموزان داراي ناتواني هاي يادگيري شهر تهران بود. در اين مطالعه شبه تجربي، از تمامي دانش آموزان (36 نفر؛ 27 پسر و 9 دختر) مراجعه کننده به مراکز ويژه اختلال هاي يادگيري دولتي منطقه 6 شهر تهران در سال تحصيلي 1392-1391 به شيوه در دسترس و هدفمند نمونه برداري شد و سپس دانش آموزان هر مرکز به طور مساوي و تصادفي در يکي از دو گروه آزمايش و گواه قرار گرفتند. سياهه افسردگي کودکان کوواکس (1977) توسط همه شرکت کنندگان قبل و بعد از مداخله آموزشي تکميل شد. گروه آزمايش طي 11 جلسه 45 دقيقه اي (هفته اي دو جلسه) آموزش بازآموزي اسنادي گروهي را دريافت کردند. داده ها با استفاده از آزمون t وابسته و تحليل کوواريانس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. نتايج نشان دادند اجراي برنامه بازآموزي اسنادي به کاهش معنادار نمره هاي افسردگي در دانش آموزان با ناتواني هاي يادگيري منجر مي شود. بر اساس اين يافته ها مي توان نتيجه گرفت برنامه گروهي بازآموزي اسنادي نشانه هاي افسردگي در دانش آموزان واجد ناتواني هاي يادگيري را کاهش مي دهد.

[gview file=”http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/78113933904.pdf” save=”1″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

5463

دیدگاهتان را بنویسید