مقالات فارسی روانشناسی

اثربخشي آموزش راهبردهاي شناختي بر ابعاد ادراك شايستگي دانش آموزان

لطفا برای دانلود مقاله بر روی گزینه دانلود کلیک کنید

چکیده:

هدف پژوهش حاضر تعيين اثربخشي آموزش راهبردهاي شناختي بر ابعاد ادراک شايستگي دانش آموزان بود. از اين رو، 50 دانش آموز پسر کلاس پنجم ابتدايي به روش نمونه برداري تصادفي خوشه اي انتخاب شدند و در دو گروه آزمايشي و کنترل (هر کدام 25 نفر) به مقياس ادراک شايستگي کودکان (هارتر، 1982) پاسخ دادند. پژوهش از نوع پيش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. راهبردهاي شناختي (ملکي، 1384) طي 10 جلسه 35 دقيقه اي در گروه آزمايشي اجرا شد. نتايج تحليل کواريانس نشان دادند که راهبردهاي شناختي در تغيير ابعاد ادراک شايستگي (شناختي، فيزيکي و اجتماعي) دانش آموزان موثر است و آموزش پس از پيگيري با فاصله زماني 30 روز نيز پايدار مانده است.

[gview file=”http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/78113913304.pdf” save=”1″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

5463

دیدگاهتان را بنویسید