مقالات فارسی روانشناسی

يادگيري مشاركتي و تفكر انتقادي

لطفا برای دانلود مقاله بر روی گزینه دانلود کلیک کنید

چکیده:

هـدف اين پژوهش، بررسي تاثير يادگيري مشارکتي بر افـزايش تفکـر انتقـادي بود. براي ايـن منظور 60 دانشجوي دختر رشته رياضي (30 نفر گـروه آزمـايشي و 30 نفر گـروه گواه) با استفاده از پرسشنامه تفکـر انتقادي او- سي- آر (OCR،2000) آزمون شدند. پس يك واحد درسي در گـروه آزمايشي به شيوه مشارکتي و در گروه گواه به شيوه سخنراني آموزش داده شـد. نتايج تحليل کوواريانس چند متغبري نشان دادند که هر سه مهارت تفکر انتقادي (تحليل انتقادي، اعتبار شواهد و ارزشيـابي انتقـادي) در گـروه آزمـايشي بيش از گـروه گواه بود. چگونگي تاثير يادگيري مشارکتي بر مهارتهاي تفکر انتقادي مورد بحث قرار گرفت.

[gview file=”http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/78113881902.pdf” save=”1″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

5463

دیدگاهتان را بنویسید