مقالات فارسی روانشناسی

پيشرفت تحصيلي و روشهاي تدريس در دانشجويان با سبكهاي شناختي مستقل/ وابسته به زمينه

لطفا برای دانلود مقاله بر روی گزینه دانلود کلیک کنید

چکیده:

در اين پژوهش بـه مقايسه تاثير دو روش تدريس بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان دختر داراي سبکهاي شناختي متفاوت (وابسته به زمينه / مستقل از زمينه) بر اساس يک طرح پژوهشي شبه آزمايشي پرداخته شد. در مرحله پيش آزمون 105 دانشجوي دختر (43 نفر درگروه آزمايشي و 62 نفر در گروه گواه) دانشگاه آزاد اسلامي، آزمون گروهي تصاوير پنهان ويتكين (ويتکين و ديگران، 1971) را به منظور ارزيابي سبک شناختي تکميل کردند و به يک آزمون محقق ساخته پيشرفت تحصيلي در درس برنامه ريزي درسي پاسخ دادند تا قابليت تفکيک شکل از زمينه و پيشرفت تحصيلي آزمودنيها مشخص شود. گروه آزمايشي با روش حل مساله و گروه گواه با روش سخنراني در طول يک نيمسال تحصيلي آموزش ديدند. در مرحله پس آزمون همان آزمونها در هر دو گروه اجرا شد. يافته ها تاثير مشابه روشهاي تدريس متفاوت (حل مساله، سخنراني) را بر نمره هاي سبک شناختي دانشجويان نشان دادند و مشخص کردند که روش حل مساله بر پيشرفت تحصيلي گروه آزمايشي واجد سبکهاي متفاوت شناختي (وابسته و مستقل از زمينه) نيز موثر نيست.

[gview file=”http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/78113871804.pdf” save=”1″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

5463

دیدگاهتان را بنویسید